Sabelhagens olivlund

onsdag 18 januari 2017

Trädgården i juni

Så här såg det ut i trädgården i början av juni, försommar i trädgården. På baksidan har jag en halvcirkel av rosor och perenner, där finns bland annat rosorna Rose de Recht, Cardinal de Richelieu, Madame Hardy, Sointu, Wasagaming, nävor, pioner, klematis. Här blommar de flesta av dem. 
Hoppas ni vill hänga med på min lilla 'junitillbakablick', kanske får ni något tips på en växt ni vill köpa:)






Wild Edric och Wasagaming 

Martin Frobisher 

Cardinal de Richelieu

Frankfurt är bland det första man möts av när man kommer hem till oss. I bakgrunden syns silverpäronet med sin yviga daggkåpsinramning. Även en klematis skymtar till höger. 



Pion Coral Charm

Sointu


 Helt ärligt kan jag säga att det finns inga fler sommarbilder i min kamera, jag slutade helt att ta bilder där i juni. Trädgårdsintresset gick ner i en djup svacka och jag hade ingen koll alls på mig själv kändes det som. En enorm trötthet och tankar som snurrade på hur jag skulle ta mig ur det här jag hamnat i. En läskig känsla för mig som gillar att ha koll på typ allt:) I bland blir jag otålig och vill att allt ska kännas som vanligt, helst i går. Men jag intalar mig själv att jag måste ge det ännu mera tid. 


Onsdag och mitt i veckan, halvvägs på väg mot helgen. 


Ha det gott


Kram Maria 





10 kommentarer:

  1. Vakre bilder fra juni! Du har så mange fine roser, Maria!
    Det er bare å drømme seg bort, og det går rett vei nå...:)

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar julklapp du hade fått :) Underbara junbilder är det också och du har så många fina och mindre vanliga sorter. Jag gillar det skarpt.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Så frodigt och fint redan i juni. Snart är vi där igen, sköt om dig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, juni! Åh, försommar! En dag som denna, med slask, grå himmel och plusgrader längtar man verkligen dit. Härliga bilder.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  5. Godt, i hvert fald, at du har fået det bedre, Maria! Og dine junibilleder er skønne! Jeg elsker maj og juni ... Jeg længes efter sommer ...
    Pas på dig selv!
    Knus

    SvaraRadera
  6. For en praktfull juni hage. Takk for turen. Det gjorde godt. Håper det skal gå bedre med deg. Tiden er en god venn.
    Beste hilsen
    Jannicke

    SvaraRadera
  7. Din juni have er så frodig og flot - det var dejligt med et gensyn.
    Jeg så flere roser, jeg kunne tænke mig, måske især Martin Frobisher.
    Ha' det godt.

    SvaraRadera
  8. Hei Maria!
    Fantastisk vakkert og inspirerende. Deilig å se juni i full blomst. Jeg får utolig lyst til å vandre rundt. Det må være en fantastisk duft i hagen. Du må ha opplevd store kontraster.
    Det er så hyggelig å ha deg tilbake og pass godt på deg selv
    Klem Anne

    SvaraRadera
  9. Din trädgård är verkligen "Amazing"!!!! Skulle behöva dig och din kunskap lite närmre mig! Ja, ditt trevliga mysiga sällskap med, förstås :)
    Kul att du är tillbaka, såg att jag missat en del här inne. Jag gillar också "Slettvollstilen", menar den inte hemma. Skulle kunna tänka mig den stilen om vi någon gång skulle råka äga en stuga i fjällen... ;) Inget vi direkt planerar , men om man skulle få så bra ställt att man inte vet vad man ska göra av pengarna så... haha... ;)
    Kram och ha nu en fin helg min vän! Saknar dig /er.
    /Maria

    SvaraRadera
  10. Utrolig vakker hage, den har ikke gjort seg selv :) Vi går i mot den vakreste tiden på året nå- kan bare glede oss.
    Følg hjertet ditt og gjør det du har lyst til. Blogger mye mindre enn før jeg også. Livet går i faser :)

    P.S Koselig å være venner med deg på face <3

    Gode klemmer fra Monica

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.