Sabelhagens olivlund

måndag 18 juni 2012

Från knopp till utslagen juvel








 När jag kom hem från jobbet förut, började det regna! Trist, jag som hade tänkt få lite tid i trädgården innan sonens fotbollsträning. Det blev inget med det idag. Men semestern är inte långt borta, och då är det väl sol varje dag, eller?;)). 



För några dagar sedan var Martin Frobisher i knopp och nu är det en utslagen skönhet. 












Maigold har jag haft i tre år, och nu blommar den för första gången. Lite seg i starten. Den står i silverpäronsrabatten tillsammans med Crown Princess Margareta,  Leander och Teaclipper. 


Jag måste ha förträngt att det är en klätterros...behöver alltså ett rostorn till:). Eller jag tror jag ska be sambon om en form av stege, som den kan luta sig mot:). 



Härligt röd färg mot vårt mörkgrå förråd. 




Silverpäronsrabatten


Silverpäronsrabatten




Jag flaggar lite för min utlottning igen:). 
Vill ni vinna sjalen jag stickat klicka på länken. 
Efter midsommarhelgen drar jag vinnaren. 




Tack alla ni gulliga som kikar in här och skriver så fina ord. Jag blir så lycklig:). 
Välkomna alla nya följare, roligt att ni gillar det jag skriver om och visar. 





Ha en fin kväll. 

Jag har lite beslutsångest om jag ska hålla på Spanien eller Kroatien, men jag tror det lutar åt Spanien:). 




Kram Maria 
















14 kommentarer:

  1. Vilka underbara rosor du har och så fint det är i din silverpäronsrabatt! Jag plockade in säsongens första utslagna ros, en sort som doftar helt underbart.

    Idag har en naprapat bråkat med min rygg, den gör ändå ondare, men jag vet att det kommer att bli bra. Tack för dina omtänksamma ord=)

    Önskar dig en fin kväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. What a diamond! Så läcker!
    Jag hör just nu nationalsången, från vilket land vet jag inte och jag håller på de som spelar bäst ikväll!

    kraam

    SvaraRadera
  3. Så vacker! Rosor är magiska och jag blir så glad när jag ser deras skönhet. Vacker ett galet habegär...frågan är var ska jag plantera alla :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Veldig flotte og fine roser som blomstrer hos deg nå!

    Håper det kommer bedre vær snart, slik at vi kan nyte hagen på skikkelig vis! Klem Vivi

    SvaraRadera
  5. Hei vennen :)

    Så nydelige bilder :) Roser er bare skjønne :) Da man ser slike bilder av de ser man at hver lille rose er et kunstverk i seg selv :)

    Her har det også regnet mye i dag, så nå håper jeg sommeren kommer snart :)

    Ha en fin kveld og kos deg med fotball :)
    Klem og kos Lisa:)

    SvaraRadera
  6. Om man har en son som spelar fotboll så får tyvärr trädgården gå i andra hand! Jag brukar intala mig själv att: vilken tur att det är match så kroppen får vila lite ;)

    Nu hoppas vi verkligen att vädret snart fattar vilken årstid det är :)

    Veronica

    SvaraRadera
  7. Hittade till din fina blogg och återkommer gärna. Så många sorters rosor du har! Vackert i silverpäronsrabatten! Har ni gjort det fina rostornet själva?

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  8. Så fint i din trägård (säger visst det varje gång) men det är ju vad jag tänker!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Så underbart att ha rosor som blommar!! Längtar.
    Tycker att regnar en stund varje dag nuförtiden. Man kan aldrig vara säker på att det blir en HEL dag utan regn :-)) Men ganska praktiskt ändå.

    Ha det gott!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  10. Mumsfillibabba! Härliga rosor. :-)

    SvaraRadera
  11. åh vilken trädgård du har blir så avis! kram Nilla

    SvaraRadera
  12. Så otroligt vackra blommor!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Ljuvliga rosbilder... jag har redan semester och det är så himla skönt:)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Så fina rosor!! fint nu när det är både knopp, halv och utslagen på buskarna.
    Ha de bra
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.