Sabelhagens olivlund

måndag 30 december 2013

Årskrönika maj - juli


Här kommer fortsättningen av min årskrönika 2013 

Underbara sommar! 

Maj 








Min favoritklematis "Guernsey Cream" 



Therese och Louise Bugnet 

Ritausma 




Många skogspromenader blir det:)



Pionen "Coral Charm" blommar för första gången




Vi firar Midsommar på landet 





'Belle Poitevine' blommar för första gången och blir en stor favorit 






Marina juli 2013 






Trogir 


Utsikten från vår tomt som ni sett så många gånger förr. 
Vi har haft lite strul med arkitekten, där av har det stått helt stilla med vårt projekt. 
Men nu är vi på gång att byta till en annan arkitektbyrå och det känns bra. 
Vi har en bra dialog med honom och han kommer hit till Göteborg i andra affärer i mitten av januari, och då ska vi också träffa honom och diskutera detaljer. Så spännande! Lite pirr i magen:) 
Positivt är också att det nu mer "bara" tar ca 1 månad att få bygglov från det att  ritningar och papper kommer in. Men om det är realistiskt eller inte får vi se:). Troligen inte... 
Det viktiga är att vi får ett idéförslag som vi kan anpassa till ett slutresultat. 



Båtprinsessan 



Önskar er ett riktigt Gott Nytt År! 
I fall det inte blir ett inlägg i morgon. 

Jag har ännu inte riktigt bestämt efterrätten:) 
Tror dock det blir samma som förra året, crème brulee. 



Kram Maria 





13 kommentarer:

  1. En god brulée kan man aldrig få för många av - låter som ett bra val. Många härliga försommarbilder - känner doften av gullvivan. Väntar på att min nyplanterade 'Coral Charm' kommer blomma om 2-3 år och gläder mig åt din bild.

    önskar ett Gott Slut och Gott Nytt 2014! /Carina

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen grönt, nytt och fräscht i maj månad. Många fina bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Flotte bilder som alltid! Båtprinsessen er så skjønn, og peonene som dukker opp er så vakre. Jeg lengter etter våren :)
    Guernsey Cream fikk jeg aldri tak i dessverre, men kanskje den dukker opp i år...
    Godt nytt år, Maria!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  4. Sån fin förändring av grönskan i din trädgård under året!!
    Ser fram mot nästa trädgårdsår hos dej
    Gott nytt år
    Mariana

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, just nu är det svårt att tro när man tittar ut på det gråtrista, att det kan bli så där grönt och skönt och färglada blommor.... inte utan att det är den vackraste årstiden! Och Coral Charm, varför har jag inte den?!
    kram o gott nytt till dig om vi inte "hörs" innan dess!

    SvaraRadera
  6. Eg vil ha vår og sommer og bare å sjå dine bilder er så vakkert å sjå til:))
    Ønsker deg eit godt nyttår!takk for at eg får følge deg og bloggen din❤️
    Klem fra Lillian

    SvaraRadera
  7. Hei! Vakre og inspirerende bilder fra hagen din. Jeg blir glad når jeg ser slike bilder. Ønsker deg et riktig godt nytt år! Anne

    SvaraRadera
  8. Jättefina bilder! Bäst av alla gillar jag bilderna från underbara Bohuslän - det påminner om min barndom. Jag växte ju upp bara någon mil norr om gränsen vid Svinesund och vi har samma sorts natur där som på dina bilder!
    Gott slut!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder! Känner både längtan och förväntan inför nästa trädgårdsår.
    Blev nyfiken på din klematis "Guernsey Cream", den var jättesnygg! Hur är den? Jag kommer att ha en vägg "över" på nya trädgårdsboden. Väggen är ca 220 cm hög och ligger i ljust norrläge - skulle det kunna funka tror du?
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  10. Åhhh, ja nu längtar jag ju ännu mer till vår och sommar! Tack snälla du för alla inspiration och vackra bilder...
    Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR med mycket värme och glädje!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  11. Jeg lengter i hvert fall til sommer etter å ha sett disse vakre bildene :) Og det så veldig fint ut i Marina.

    Lykke til med arkitekten- det må bli bra nå :)

    Creme Bruleë er så godt - her blir det Pannecotta.

    Godt Nyttår og takk for det gamle :)

    Gode klemmer fra Monica

    SvaraRadera
  12. Fina bilder! Konstigt nog så är jag fullt nöjd med att ha vinter just nu ändå. Jag har inte börjat längta till våren ännu. Men jag vet att längtan kommer fram emot mars så där. Gillar att vi har så olika årstider!
    Gott nytt år på dig!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  13. Så mycket vackert! Våren och sommaren känns plötsligt så nära :-)
    Ha ett underbart nyår!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.