Sabelhagens olivlund

tisdag 24 september 2019

Olivträd i vardagsrummet




Har saknat en grön högre växt i hörnet intill matbordet i vårt vardagsrum. Det gör så mycket för inredningen och känslan i rummet om man har gröna växter. Och här blev det lite "man tager vad man haver":). Olivträdet som stått ute på vår uteplats i sommar, fick helt enkelt ta och flytta in. Lite tidigt på säsongen egentligen, men nu fick det bli så. 

Och jag gillar det mer och mer:). I början var jag lite skeptisk, och tänkte väl att det kunde stå där i några dagar, för att se om det kändes rätt, och sedan få flytta tillbaka utomhus igen. Och så skulle vi köpa en annan större inomhusväxt och placera där. Men så blev det inte:). Inte just nu i alla fall, troligen kommer väl olivträdet tappa bladen fram igenom, och då blir det rätt naturligt att köpa en annan större växt. Och så får oliven flytta ut i vårt atrium, och stå där över vintern tills det är dags för utesäsongen igen. Om det nu överlever vill säga, och det hoppas jag ju att det gör. 




Vi har precis varit ute och gått en runda vid havet, med både Lykke och fina grannhunden Pastis. Bra att kunna hjälpa varandra med promenader ibland. 


Har fixat middagen, smidigt med rester från igår:). 
Kycklinggryta med ris:) 

Funderar på om jag ska gå ut i trädgården och plocka in en "bukett" med röda vippor från trädgården. Det ser ut att bli regn i morgon, och då blir det ju troligen inte av:) 



Ha en fin tisdagskväll



Kram M 

















2 kommentarer:

  1. Hei!
    Oliventrær synes jeg er veldig fine. Vi har ett som står på stua om vinteren.
    Ha det godt! Klem Anne

    SvaraRadera
  2. Alltid fint med olivträd tycker jag - ute som inne! Visst bladen åker väl av snart men en bukett vissnar ganska fort också :)
    Ha en fortsatt skön höstvecka...
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.