Sabelhagens olivlund

söndag 3 juli 2022

Sötaste dahlian blev först att slå ut

 


Dahliablomningen är här nu äntligen. Som jag väntat på att den första skulle slå ut. Och i går hände det, vilken lycka. Det blev sötaste Lindas Baby, och jag är kär:). Första gången jag har den, och så glad :) 
En bolldahlia i mjukaste rosa-aprikos-ljusrosa som blir runt 1 meter hög. 








Sent i går kväll hörde vi ett brak och vrål på vår altan, tittade ut med såg inget. Men i morse kunde jag se vad rådjuren, haren eller vad det nu var för djur som orsakat sådan röra på vår altan. Den har hoppat från muren genom en buske, knäckt en dahlia och stampat rakt i en och vält omkull en funkia i kruka... Så det är väl bara att bege sig ut i ösregnet och försöka få ordning på all jord som är överallt... 


Önskar er en skön söndag 


Kram Maria 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.