Halloj,
Jag vill gärna ha nya hissgardiner till sovrummet.
Jag vill gärna ha en ny lampa till kontoret.
Och när hyllorna i respektive rum kommer på plats börjar jag känna mig nöjd.
Väggen på nya kontoret ska måla minst en gång till.
Sedan hoppas jag på att de nya tapeterna kommer nästa vecka.
En fluffig gosig matta hade varit fint också.
Det fattas något i hörnet, en korgstol kanske...
Listan kan göras lång:)).
Kommande tapet på kontoret:
(bild från Sanderson)
Numera sover vi på 7,5m2. Jag har inte riktigt vant mig ännu, det känns lite som en bunker:)). Som några kanske hängt med på så har vi alltså bytt plats på sovrummet och kontoret (sovrummet är nu i gamla kontoret och gamla sovrummet har blivit kontor). I och med detta vill man ju gärna ha lite nytt:). Det mest akuta är gardiner, för de som vi har i sovrummet är för långa och ligger lite på golvet.
Det var snyggt tyckte jag när vi hade kontor där inne, men nu trampar jag på dem när jag ska till min sida av sängen. Visst kan jag lägga upp dem, men längder blir inte bra när det är så trångt. Hittade en snygg hiss/knytupp gardin på stan, men när jag kom hem och mätte var den för smal. Jag behöver minst 140cm och denna var bara 120cm. Typiskt!
Sedan såg jag den bordslampa som jag vill ha på kontoret.
Troligtvis blir det snyggast med vit skärm. Hoppas den passar in.
(bilder från nätet)
(bild från Artwood)
En annan sak som jag funderar på är om jag ska måla om sekretären.
Den är furuantik nu. Kanske blir det lättare att se när vi tapetserat, för den kommer stå mot den väggen. Jag läst på någon blogg, tyvärr glömt vilken, att furu var på väg uppåt i trendlistan:).
Hur hade ni gjort?
Tillägg: sekretären är inte gammal, jag köpte den på House när den butiken fanns på Götaplatsen i Gbg, kanske 15 år sedan. Färgen blir inte riktigt rättvis på bilderna, den är vaxad vilket gör den mörkare.
Detta är väl vad jag tänker på just nu:).
Jag hade ju tänkt att min blogg skulle handla mest om trädgård, men ser mer och mer att hemmet kommer in också. Så får det vara! Och inte blir det mycket trädgård just nu för min del, det är klafsigt och blött och jag känner inte alls för att gräva mina rosenrabatter.
Ser att många börjat beställa frön men inte ens det får jag till nu. Men det kommer och det med råge antar jag:).
Ha en skön onsdagskväll!
Kram
Kika gärna in på min Utlottning, där ni kan vinna en fin emaljskylt.