Sabelhagens olivlund

söndag 29 november 2015

Första advent

Det blev en enkel adventsljustake i år, mossa och ljus på ett silverfat med några kottar. Det var det som kändes rätt, inget överdrivet utan bara i all enkelhet. Det har blivit mer och mer så här hemma att naturen får komma in, blommor i krukor och snitt tillsammans med smågranar utgör en stor del av pyntet. 


Ett snyggt band som jag knutit runt ljusen med siffror från Panduro. 
Vita julstjärnor och hyacinter 

Änglarna är på plats i fönstret 





William och USK spelade fantastisk fotboll (inomhus) i går och vann över Partille med 6-1. I dag är det utomhusmatch (Winterleague) mot Lerum, får se hur det går. Det är mer fotboll nu än i höstas:) Kul, men det blir nog bistert att stå ute och titta på, termobyxor och dunjacka check:) 

Tack fina A och P för en supertrevlig kväll i går. 


Ha en mysig första advent 


Kram Maria 






11 kommentarer:

  1. Fin advent hos dig med ser jag. Ja men då smakar det nog med varm glögg efter den matchen.Hoppas ni slipper regnet i alla fall, som vi har här urtrist och inget inspirerande alls. Slutar det går jag till Tändsticksområdet på skyltning Där är så vackert.
    Ha det gott på Första advent
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så fint du gjort, så mysigt och
    stämningsfullt i köket.
    En riktigt mysig advent önskar jag dig
    Varm kram/AM

    SvaraRadera
  3. Heja William och hans lag! Dom verkar riktigt, riktigt duktiga! Roligt!
    Men du har i alla fall ljusstakar i fönstren, det har inte vi, har aldrig haft en enda, fråga mig inte varför. Fast å andra sidan tycker jag det är så fint när man är ute om kvällen vid den här tiden på året och ser alla fina fönster med ljusstakar i!
    Vilket sött arrangemang du gjort till ljusstake! Det är fint med naturmaterial, man får bara komma ihåg att släcka ljusen....
    Oh, det lät som om ni varit hos oss, vi kallas A&P (Agneta och Peter!!!)!
    Fortsatt trevlig helg,
    kramar

    SvaraRadera
  4. Lika fint hemma hos dig som alltid. Ängeln i fönstret och ljusstaken verkligen fina.
    Önskar dig en fortsatt fin första advent!
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Det enkla är ju som så ofta det finaste! Fortsatt trevlig första advent!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  6. Kære Maria.Hvor ser der bare hyggeligt ud hos dig....................og fin og enkelt pynt.
    Jeg viser også juledekorationer i mit indlæg.Det er bare sådan en hyggelig årstid hvor man rigtig kan være kreativ.Rigtig god advent til dig og dine knus Jette

    SvaraRadera
  7. Flott med hvitt. Det blir det her også :-)
    Ha en fin kveld.

    SvaraRadera
  8. Smukt og enkelt - min er lidt i samme stil i år.

    SvaraRadera
  9. Absolut är det enkla det vackraste! Mysigt med allt vackert vinterpynt som vi får ta fram nu - det behöver vi för att klara den här mörka tiden på året!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  10. Jättefint vännen! Enkelt och vackert! Jag har också pyntat med grönt (fast fusktallris) i min ena ljusstake i år. Den andra är inte klar än, tänkte fixa lite mossa till den bara och hänga på kopparsiffrorna ;)
    Vi har verkligen tankat julkänsla i Stockholm i helgen. Speciellt på NK ;) Tokgillar det varuhuset!
    Kram och ha en fortsatt fin söndagskväll min vän!
    /Maria

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.