Sabelhagens olivlund

söndag 19 mars 2017

Vårfint i utekrukorna

Det passade bra att pyssla med utekrukorna igår, soligt och fint väder. Lite väl blåsigt kanske, men jag kunde stå hyfsat i lä och då blev det riktigt gott. 
Söta penseér och salix blev det, och tänk så mycket det gör att ha fint vid entrén. Jag har plockat bort den gamla solstolen som var mer trasig än hel och har mest varit Lykkes favoritplats vid dörren, men nu är den historia. 
Det blev luftigt och kändes med ens som en större yta. 
Jag hade så mycket att pyssla med så jag glömde bort att fota, så det är sena eftermiddagen när bilderna togs. Så här blev alltså  vårkrukorna i år. Och vi har haft den första riktiga utedagen, vi gick ut innan 11 och gick in kl 18. Okej, en sväng för att hämta Thaimat hann vi med också:). 
Vårkrukor i eftermiddagssol 



 Gamla krukor som står ute hela vintern och får fin patina

Ett nytt litet växthus har hittat hit. 
Vet inte riktigt vad jag ska ha där i  under säsongen, så medan jag funderar och det blir varmare ute så får några penséer bo där. 





Prinsessan var med ute hela dagen. 
Hon låg och solade på altanen och i emellanåt tog hon sig en runda i trädgården för att kolla vad vi höll på med. Nöjd med tillvaron när alla är tillsammans:).  

 Efter en hel dag ute var man ju lagom seg i kroppen, och det var skönt att sätta sig  i soffan med ett glas vitt. 


I dag ska vi skrubba rent trädäcket och fixa lite inne. 
Hoppas det utlovade regnet håller sig borta. 



Ha det gott 



Kram Maria 








13 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft en härlig dag ute. Och mycket finare väder än här. Ser verkligheten härligt ut med krukor, penséer och vide.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  2. Flotte stemorsblomster! Det er jo hyggelig å kunne pynte opp ute, men du bor jo i et mildt klima. Her ligger det snø på bakken fortsatt :(

    Ha en fin søndag, klem!

    SvaraRadera
  3. Sånn en herlig vårstemning du har skapt ute. Deilig tid vi går i møte nå. Fortsatt minus på natten her, så må vente litt med blomster i krukker. Nyter dine!
    Hilsen Jannicke

    SvaraRadera
  4. Men sååå fint, själv har jag inte ens börjat fundera på vårblommor, hm det där får jag verkligen ta tag i nu när jag ser allt ditt fina. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Så lekkert du har gjort det ved inngangen!
    Likte godt det lille veksthuset..så fint å bruke til mye:)
    Herlig soldag vi hadde igår, idag er det grått og blåsigt, melder regn utpå dagen.
    Ønsker deg en fin søndag:)

    SvaraRadera
  6. Nydelige vårbilder av fine krukker og violer. Nå lengter jeg virkelig etter våren... håper den kommer snart!

    SvaraRadera
  7. Ja nu har trädgårdssäsongen börjat hos dig och fint blev det.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hei!
    Dette ble kjempefint. Det er deilig med vårstemninger rett utefor døra. Lykke liker nok godt å ha folket sitt ute i samlet flokk
    Jeg har også holdt på i mange timer i helga. Sliten, men veldig fornøyd.
    Ha det godt!
    Klem Anne

    SvaraRadera
  9. Vilken fin färg på penséerna och de små söta videkissarna. Här kom snöslasket sent så jag hoppas ni hann med altanen.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  10. Så mysigt och fint du gjort! Härligt att vara ute hela dagen så där! Jag köpte lite vårliljor och penséer jag med innan helgen. Står placerade utanför dörren. Hoppas de klarat minusgraderna, bara... men tror de står rätt skyddat under tak och mot husvägg...
    Kram och ha en ny fin vecka!
    /Maria

    SvaraRadera
  11. Oj så fint! Åhh jag måste sätta fart, penseerna står fortfarande i växthuset...
    Gillar dina krukor, det kan man inte ha för många av :)
    Ha en härlig tisdag, ta hand om dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  12. Nu fick jag verkligen vårkänslor. Så fint ni gjort och vilken härlig dag. Längtar! Penseer, underbara videkissar och massor med fina ting hos dig. Speciellt den vackra rostiga kronan på de första bilderna. Supersnygg!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  13. Men åhhhh vilka underbara foton man vill ju bara ha vår nu:) du har så himla mysig blogg.

    Idag är det restips alá Medelhavet på bloggen:)

    Ha en kanon vecka!

    LOVE Maria på Inredningsvis

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.