Sabelhagens olivlund

söndag 26 mars 2017

Vårt hus med rosenträdgård är till salu, vi flyttar

Vi har tagit det stora beslutet att flytta, japp vi lämnar hus och trädgård för en stor nyrenoverad lägenhet med två balkonger. 
Det känns konstigt, spännande, jätteläskigt allt på en gång
Men jag tror och hoppas att det kommer bli bra. 
Huset ligger nu ute på Hemnet, och visningar är på gång. 

Jag kommer inte bli utan trädgård, vi har ju en stor på landet. Och jag kan tänka mig att vi kommer åka oftare dit framöver. Några av mina trognaste rosor har redan gjort flytten till landet. Man kan ju inte vara utan alla sina vänner:) 

Sedan har vi ju vårt lilla paradis i Marina, där vi hoppas kunna påbörja att sätta upp murar och gjuta bottenplatta nu innan sommaren. Vi har en resa inplanerad senare i vår, då vi ska träffa arkitekten, och fatta vissa beslut för att kunna gå vidare, som trädgårdslayout och design. Vi ska åka ut till ön Brac och se på fina villor som arkitekten ritat, för att se materialval och byggteknik.  

Vi tycker att det blir lite mycket med alltihop, och valet blev att sälja huset hemma. En ny fas i livet:) 











Lägenhetsliv - här kommer vi:) :) 


Ha det gott 


Kram Maria 







20 kommentarer:

  1. Jeg forstår at det blir mye på en gang, Maria, så da blir det litt mindre å gjøre i en leilighet. Godt at noen av rosene dine har fått flytte med :)
    Dere får sikkert solgt huset, for det er jo så fint!

    Ha det godt!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Oj! Det var ett stort beslut! Jag gissar att ni gått omkring och funderat i de banorna en lång tid innan beslutet...Som du säger så har ni ju flera boenden och jag förstår att det blir övermäktigt att hålla alla tre på topp!
    Spännande!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  3. Hmm... tanken svävade faktiskt för ett tag sedan. Undrar om inte ni funderar på att sälja :) Det var något du skrev om relationen till trädgården, lusten...

    Tror det är ett klokt beslut. Det är ju inte kul att åka runt och vara fastighetsförvaltare. Med de hus ni har kvar så får ni det bästa av världar.

    Grattis till beslutet! Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Men oj! Vilket stort beslut, vad spännande, och läskigt på samma gång kan jag tänka!? Men förstår att det måste vara jobbigt att ha så många ställen att ta hand om, det här bli nog jättebra!
    Kram o lycka till!
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Næh, hvor spændende, Maria! Jeg kan bestemt godt forstå at I synes I har lidt for mange boliger/haver at tage vare på, og det lyder som en god beslutning. Held og lykke med salget! Jeg følger spændt med her fra sidelinjen :-)
    Knus fra Nana

    SvaraRadera
  6. Ni gör helt rätt vännen! Det kommer bli hur bra som helst! Man kan inte hinna med alla sina hem ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  7. Å..så spennende dette blir!
    Forstår godt at et blir lettere med leilighet nå når dere vil bruke mer tid i Marina.
    Blir flott å kunne sette i gang der nede:)
    Lykke til med salget:)

    SvaraRadera
  8. Spännande! Du kommer att få det bästa av världar ändå, tro mig! Vi kanske är på väg tillbaka till Öland framöver, vi längtar hem...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  9. Åååh vad spännande!! :) Var sak har sin tid och det kommer säkert att bli toppen tror jag. Ni har ju så mycket annat att ta hand om och nu får ni mer tid över till det :) Men jag förstår samtidigt att det inte kan ha varit ett lätt beslut, ni/du har gjort så mycket, det är jättefint och trädgården är en dröm. Jag tycker att det är spännande med livet, faser som kommer och går, som det ju gör för oss alla och vi fattar beslut utifrån hur livet förändras. Lycka till nu med allt det nya!! :)

    Kramar i mängder aka

    SvaraRadera
  10. Men oj vad spännande och jag förstår dig fullt ut. Ett hus tar mycket tid och kraft och ni då som har flera.....ett klokt beslut. Stor varm kram Tina

    SvaraRadera
  11. Många val för en familj, snart kanske det blir samma för mig, men vet inte när. Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Så spennende. Det er en tid for alt. Men så fint at du har en annen hage du kan kose deg i fremover da :)

    SvaraRadera
  13. Oi! Men det høres jo ut som dere har tilstrekkelig å styre med likevel...
    Tenker jo selv over om leilighet med stor(e) terrasser kunne være noe, men blir fortsatt i hus med hage. Har jo ingen fritidsbolig som trenger stell.

    SvaraRadera
  14. Oh så spännande! Ett stort steg, men med en ny fin lägenhet, ert hus på landet och era helt fantastiska planer för Marina i Kroatien så låter det som ett härligt (men, det förstår jag absolut, lite läskigt) beslut. Vi har också vänner som säljer sitt superfina hus och flyttar till en lägenhet istället. Så klokt att göra det man känner för. Stort lycka till!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  15. Vad spännande! Ibland är det dags att ta de där stegen i livet. Tack för dina omtänksamma ord. Armbande kommer ifrån Guld city här i stan. Kram Suss

    SvaraRadera
  16. I min värld är ett hus ganska lätt att lämna - men en trädgård, aj aj aj! Och din är att döma av bilderna jag sett genom åren något alldeles extra. Hoppas köparen förstår att uppskatta och fortsätta vårda den!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  17. Förstår det känns spännande och läskigt på samma gång. Lycka till med försäljningen

    SvaraRadera
  18. Oj så spännande och samtidigt lite pirrigt kan jag tänka. Grattis till beslutet. När jag läser det du skriver kan jag inte tycka annat än att ni gjort rätt. En lägenhet med två balkonger blir säkert hur bra som helst. Det kommer nog att bli två blommande oaser, om än kanske inte med så många rosor :)

    Lycka till med husförsäljningen och det nya livet!
    /Anita

    SvaraRadera
  19. Vad spännande Maria!! Tur att du har landet så du kan påta med dina blommor där. Man kan ju inte ha för många stora trädgårdar att sköta, det måste vara enkelt också. Ligger Marinan i närheten av Brac tro? Vi var ju i Brela och älskade verkligen stället. Ha det gott. Kram Helena

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.