Sabelhagens olivlund

tisdag 3 juli 2012

Ilse Krohn Superior och hennes ljusa grannar





Hejsan


Jag trodde att rosen Ilse Krohn Superior gått hädan i vinter, men där hade jag fel:). Hon är långt ifrån ett praktexemplar, men hon blommar snällt. 
Hon finns i gavelrabatten och jag borde ha ordnat ett ordentlig torn att klättra i. Men så har det inte blivit. 
Jag kände att förra inlägget var kanske lite väl färgstarkt, så här kommer lite mildare mjuka toner. 



Ilse Krohn Superior 









Getris 

Geranium 'Double Jewel' i Silverpäronsrabatten


Madame Legras de St Germain 

Ghislaine de Feligonde 


Schersmin. Den här busken kommer jag nog klippa ner och gräva upp. Den är ganska stor och står fel. 


Klematis 'Summer snow' i äppelträdet 


Helenae Hybrida i andra äppelträdet bredvid 








Maidens Blush. 
Jag var lite ledsen över att Mme Alfred Carriere dött för två vintrar sedan, planterade Maidens Blush istället en bit bredvid. Och jag tycker hon gör ett bra jobb. 


Hosta





Salvia 


Trier 


Constance Spry 







Vädret är helt ok här i dag också:)): 
Det blir en lugn dag i trädgården, jag känner mig lite seg. 
Ska plantera ut krukorna som står i växthuset (växthuset är fortfarande utan glas..), lägga nät över jordgubbarna och annat småplock. 
Men första ska jag kika in till er alla fina, det blev inte någon tid till det igår. 





Ha en fin dag.





Kram Maria 

















15 kommentarer:

  1. Oj, så mycket vackert att vila ögonen på! 'Ilse Krohn Superior' är en av mina absoluta rosfavvon. Jag själ ett ex som har fått kämpa hårt för sin existens efter den märkliga våren!

    /Anja

    SvaraRadera
  2. En kavalkad av idel skönheter!!!!
    Så vackert!
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  3. Hej hej, jag har surfat runt hos dig några gånger och njutit av dina fantastiska bilder. Undrar vilken kamera du fotar med?

    SvaraRadera
  4. Åå...fine vennen, du tar så utrolig nydelige bilder :) Drømmer meg helt bort inne hos deg :)

    Hagen din er helt utrolig :) Har du drivet med hagen i mange år for å få den så fin?

    Sol her også i dag, så nå nyter jentene en is og koser seg :)

    Ha en fin blomstrende soldag, vennen :)

    Klem og kos Lisa :)

    SvaraRadera
  5. Åhh så mycket fint och vackert och vilken inspirationskälla din blogg är.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  6. Hei Maria. Ååhh du har så mye fint i hagen din! Likte veldig godt klematis Summer snow, den var så yndig:) Ditt spørsmål om mitt Gardening is a lifstyle bilde på min blogg, så har jeg laget det selv her

    http://www.keepcalm-o-matic.co.uk/

    Det er helt gratis!

    Jeg fikk det nydelige sjalet fra deg i går:):) Gjett om jeg ble glad når jeg så pakken i min postkasse! Det var så vakkert! Et unikt smykke som pynter opp på en fin knagg,også når det ikke er i bruk. Men jeg er en sjal person så det kommer til å bli flittig brukt:) Helt nydelig er det:) Og takk for det søte kortet fra deg:) Du er så snill. Ønsker eg en herlig dag. God klem fra Ellen.

    SvaraRadera
  7. Fantastiska bilder!! Men jag måste säga, att den vita blåklockan, känner jag lite extra för, både för själva blomman, men också för själva fotot!

    Ha det gott - rosengott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  8. Så vackert, så vackert! Vita blommor har något särskilt, en krispighet som jag älskar.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Himmel og hav, for noen flotte blomster. Hvitt er veldig pent i hagen!

    Nyt blomstrene dine og kos deg! klem

    SvaraRadera
  10. Njuter i fulla drag eftersom jag älskar vita blommor! SÅ många och så fina! Undrar just hur hög den där fina vita nävan blir?
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  11. Men ååå så mycket fint du visar nu igen....vill ha allt!!
    Mina flyttade klemats verkar inte alls trivas i sin nya rabbat heller....hmm..
    Ha en fin onsdag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  12. Fantastiska blommor du visar idag! Sitter bara och njuter:)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  13. Den som hadde like grønne fingre som deg - såå nydelig!

    Ønsker deg en nydelig onsdag, her er det siste dag på jobb før ferie. Jeg merker hodet er ett helt annet sted *fnis*

    stor klem

    SvaraRadera
  14. Åh, vad jag njuter av dina bilder och dina blommor! Så vackra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Oj, oj, vad rosor, kan nästan känna doften ända hit! ljuvligt!
    Nu fick jag svar på frågan från inlägget med sittplatsen vid växthuset. Undrade vad det var i framkanten på bilden, Getris! Har jag inte hört talas om, kanske är det inte härdigt nog? Måste googla, snygg är den! Precis som allt annat du visar! (:D

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.