Sabelhagens olivlund

fredag 1 november 2013

Glädjespridare




Fredag igen, helt underbart. 
Jag har varit ledig några dagar och det har varit så skönt, men det går alldeles för fort. 
Fredagskänslan infinner sig:) 
Jag ska prova att göra en ny efterrätt/tårta som jag aldrig gjort, det blir ju spännande:). Jag ska försöka hålla igen lite, det har blivit en aning mycket sötsaker det senaste, men på helgen får man ju unna sig lite gott. En extra lång promenad med Lykke blir det också. 


Mina rosor är mina glädjespridare i trädgården.
Det är mina ögonstenar allihop. 
Jag har dock insett att jag inte får plats med fler nu, och jag kan nog inte ta hand om fler heller, det är ju lite pyssel med dem. 
Ibland får man fjäska rejält:) 
Det var några år sedan jag gödslade med hästskit, och det vore nog dags till våren.
Men jag vet inte om Lykke blir helt tokig då och gräver upp alla rabatter:) 

Vill ni ser mera glädje så kika in hos Hélena Bland rosor och bladlöss och Blommig Fredag. 

Eglantyne


Ghislaine de Feligonde 

Penelope 


William Morris 


Penelope 


Crown Princess Margareta 


Austin 


Stanwell Perpetual 

Madame Legras de St Germain 


Leander 


Wollerton Old Hall 


Henry Hudson 


Therese och Louise Bugnet 



 'Belle Poitevine', en ganska ny ros hos mig och en klar robust favorit


Wasagaming 


Pendulina 


Single Cherry 


Martin Frobisher 

Rosa Cantabrigiensis 



Celeste 


Officinalis 


Russeliana 


Irma 




Ritausma 




Rosor på en lång rad blev det denna gången. 


Önskar er en fin fredag 




Kram 











30 kommentarer:

  1. OMG så underbart, vilka rosor och vilka vackra bilder på dom, helt underbart. Och du har dom alla i din trädgård.....så vackert det måste vara.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Beautiful are your roses photos!
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera
  3. Så godt med noken dager fri og tenk vi er i november,ja tida går fort:)
    Så vakre roser,rosene hos meg blomstrer enda og fint er det at det er litt å sjå på ute enda:)

    Ønsker deg ei god helg;)
    Klem fra Lillian

    SvaraRadera
  4. Dina rosbilder tål att ses om och om igen. Det är nästan så doften kan förnimmas i luften!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Man tackar, rosor till frukost en ledig fredag,
    kunde inte ha börjat bättre. Och det där med
    hästbajs och hundar, tänk att det är så gott och
    rulla i det! Det är ju mer än en gång man duschat
    en lycklig rullad hund.
    Kramar och trevlig helg
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Så härliga rosor jag njuter, Det är svårt att välja vad som ska vara med känner jag det finns ju så många glädjespridare os oss.
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  7. Wow! De kan man kalla rosträdgård! Jättefina rosor. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Man kan inte annat än bli glad över ditt inlägg. Så många vackra sorter!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Hur kan det komma sig att jag får för mig att du samlar...;-))!? Och, med min bondlogik så får jag till det att du gör det för de gör dig glad? ;-))!? Måste erkänna att de där skönheterna skulle inte skada mig heller.../Anja

    SvaraRadera
  10. Fina 'porträtt' du tagit på dom vackra rosorna!
    Trevlig helg
    Mariana

    SvaraRadera
  11. Vilken ljuvlig blomsterprakt. Ja lite fredagsmys får man allt unna sig. Funderar själv på ostar, mitt pepparkaksbröd o annat plock till o så förstås ett glas rött, jisses nu längtar jag tills kvällen. Ha en mysig kväll o hoppas tårtan blir riktigt smarrig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Underbara glädjespridare.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  13. Vilka fina glädjespridare du har som genom dina bilder sprider glädje till andra.
    Ha en underbar dag!!!

    SvaraRadera
  14. Vilka underbara glädjespridare....så otroligt vackra bilder...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  15. Eftersom jag följer din blogg blir jag inte förvånad över att du väljer rosor idag! Du har så otroligt mång och fina!
    Trevlig helg!/Laila

    SvaraRadera
  16. Så mange vakre roser du har i hagen din! Jeg forstår godt at du velger de blant alt du har i hagen din. De er utrolig vakre.
    Ha en skjønn helg, Maria

    Klem Marit

    SvaraRadera
  17. Åh vilken roskavalkad! De ser så friska och sköna ut, allihop. Otroligt fina!
    Ha en skön helg! /Leena

    SvaraRadera
  18. Så otroligt många vackra rosor! De trivs bra hos dig.

    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  19. Ja dette kan jeg forstå er dine gledespredere!...så mange herlige roser du har..og jeg skulle ønske meg over halvparten av de! Nydelige alle sammen!
    Så fint å å høre at du har noen dager fri..turer med Lykke og moes-ideer i skogen,Husk noe å plukke i når du er ute,,,jeg gikk alltid men en i lommen,da jeg og min Gina var på skogstur:)
    God helg:))

    SvaraRadera
  20. Rosorna är såklart också mina glädjespridare!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Rosor.....
    Jag har blivit frälst sista året!
    De är verkligen glädjespridare
    Det finns nog inga som slår dem !

    Ha det gött!

    SvaraRadera
  22. Så underbara att se vännen! Kan känna doften....
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  23. Hej Maria!
    Underbara rosenbilder!
    Det börjar bli fullt här med i rabatterna...men...svårt att stå emot...
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  24. Du har så underbara glädjespridare! Du får skämma bort dem till våren med lite godsaker.
    Ha en fin helg! Kram Kristina

    SvaraRadera
  25. Åhhh jag njuter så mycket fina rosor!
    Helt lovely!
    Önskar dej en fin Helg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  26. Dina rosor är så fantastiska. Jag har långt ifrån så många men dom jag har är riktiga glädjespridare. Så fint med bilden där Therese och Louise Bugnet är tillsammans. Som två systrar.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  27. Så otroligt vackra de är! Rosorna! Jag har fortfarande plats för några och jag får alltid en massa uppslag när jag läser din blogg.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  28. Wow vilka otroliga rosor du har jag kan inte sluta titta.
    Tänk om det fanns doft dator.

    Ha en riktigt fin vecka

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.