Sabelhagens olivlund

fredag 10 juli 2015

Godaste frukosten på balkongen



Inte mycket går upp mot god frukost på balkongen:) 
D har gått över till Caffe-baren mittemot och köpt sig en cappuccino. Jag håller mig till te, är ingen kaffedrickare. Ibland önskar jag att jag vore det för det doftar så gott:) 



Vi har skivat upp både melon och persikor, vi som kan vara här en hel semester utan att köpa någon frukt alls nästan. Jag vet att det är skamligt, men vi äter inte mycket frukt. Men ost från Pag, tomater  och prsut blir det i massor:). Tomaterna är helt ljuvliga här nere. 


30,9° hade vi i här om dagen vid frukosten, i går var det 33,4°. 
Men solen försvinner från vår balkong vid 9 tiden på morgonen och når inte fram förrän vid 18:30 igen, så den är i skuggan större delen av dagen. Skönt när det är varmt som nu. 

Vi bor "mitt i smeten" så både korsningen och hamnen är nära. Marina är ju en ganska liten by så vi störs inte alls av trafik eller oväsen. Det gör inget att det händer lite:) 



I går brann det i bergen här, och vattenplanet körde några vändor. Ingen större brand som tur var för det var ett plan som körde. För två år sedan var det fyra plan som körde i skytteltrafik för att släcka, då brann det ordentligt. 
Läskigt. 

Ha en riktigt fin helg. Här vet vi knappt vad det är för dag:) Underbar känsla. 


Fredagskram 




4 kommentarer:

  1. Skönare utetemeratur än vi har (13 gr). Imorgon rena värmeböljan med 20 grader, hur ska vi stå ut med det;))
    Ha det fortsatt härligt där ni är.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Det ser herlig ut! Å sitte ute og spise gjør at maten smaker ekstra godt :)
    Her har det vært 24 grader i dag, så det har vært deilig.

    Ha det godt i varmen!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Ser ljuvligt ut och 30 grader jisses, njuuut vännen, njuut. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.