Sabelhagens olivlund

fredag 20 april 2018

Balkongmys i snyggaste utegruppen från Artwood





Veckans bästa dag är här, arbetsdagen är slut sedan länge och nu väntar fredagsmys. Jag fick mig en superskön stund på balkongen när jag kom hem, oh my så härligt. Det började blåsa, men vår balkong ligger skyddat så det blåste inte in så farligt mycket. Det var nog snarare lite tur att det fläktade, för det blir lite bastukänsla annars. 

Middagsfixet är färdigt och nu sitter jag vid köksbordet med ett glas vitt och både bloggar och kikar in till er. Har inte prioriterat bloggen alls denna veckan, det var lite andra spännande saker som har upptagit vår tid:). 

Lykke sover i sin bädd. Ska se om jag får med mig William ut på en promenad med henne sedan. Troligtvis inte, han är helt slut efter en tuff vecka i skolan med många nationella prov. 


Daniel är i Stockholm och väntar på tåget hemåt. Får se om han har fått veckans uppdatering från Marina:). 
Vi pratar mycket om Marina, och tänk att det är inte ens en vecka sedan vi kom hem. Känns som om det var mycket längre sedan. 








I går fixade jag iordning på balkongen. Ut med alla dynor och kuddar. 
Nu behövs lite mer växtlighet och annat piff, annars känner jag mig rätt klar. Det finns liksom inte så mycket yta, så det får inte kännas övermöblerat. 

  Sötaste violen och goda morotsmuffins:).
Och bästa porslinet från Pillivuyt. 







Utemöbler, dynor, kuddar, bord och pläd, allt från Atwood. 
Galet nöjd med denna grupp. 







 Ser att ni söker mycket på utemöbler, så kanske kan detta inspirera er:) 







 Här kan ni se mer om ni vill 






  Ha en skön helg 



Kram M 








3 kommentarer:

  1. Mysigt på din balkong! Ja jag närmar mig tanken på balkong efter att haft trädgård i hela mitt liv...känns riktigt skönt faktiskt. Inget ogräs och gräsklippande :)
    Härliga bilder från dig som vanligt.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga utemöbler! Det har verkligen varit jätteskönt idag, känns som en sommardag.
    Mycket som händer ute nu och det har gått så fort när värmen väl kom. Fina vitsippor och fullt av knoppar på träden. Så härligt! :)
    Önskar er en härlig helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Ja där vill man gärna sitta. Förstår att ni tänker på Marina.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.