Sabelhagens olivlund

tisdag 3 december 2019

Tillbakablick på november




November är förbi och vi har gått in i december. Här kommer min tillbakablick på en mysig novembermånad, men som förövrigt var  solfattig och grå. 
 Favoritsonen fyllde 18 år, och han hade fest här hemma och jag och Daniel fick "hemmaförbud";). Tur vi har vänner på gångavstånd:). 

Det blev många sköna kvällar framför brasan, första glöggen smakade vi på, jag köpte Trestjärnig guld som var riktigt god. 

En aprikos amaryllisbukett flyttade in i vardagsrummet, finns det något finare i juletid? Det var också den bilden som fick flest likes på Instagram:) 

Och aprikos julstjärnor en en annan favorit på fönsterbrädan. 

Nya julkulor köpte jag på Slettvolls julmingel. 

November avslutades på topp med en så vacker solnedgång. 
Vi hann precis hem från jobbet i fredags och gick ut med Lykke, och fick se en underbar solnedgång. Då var allt mörker och regn som bortblåst:). 


Idag blir det en lång dag med julbord med arbetskamraterna ikväll. 
Jag stannar kvar i stan mellan jag slutat jobbet och vi ska träffas, ingen idé för mig att åka hem, jag bor för långt bort:). Kanske kan köpa någon julklapp under tiden. 



Ha en fin tisdag 



Kram M 

















6 kommentarer:

  1. En riktigt fin och mysig månad, skönt att mysa inne när vädret inte är så inbjudande.
    Önskar dig en trevlig kväll på julbordet.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, trots gråväder var det en jättemysig månad.
      Är hemma från julbordet nu, det var gott och trevligt.
      Kram

      Radera
  2. Ååå vilket härligt inlägg..
    Jag älskar November och det förstår jag ju att du också gör... Såklaaaart man älskar den månaden då man fick bli mamma.... å tänk att er lille plutt har blivit så stor....himmel det var ju nyss han var liten kille ju...;) Underbart ju när man får "hemmaförbud" haha... men underbart att kunna ge dem förtroendet att ha fest för sina vänner hemma. Ni bor verkligen helt underbart... både inne och ute. Kram o ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Så fina Novemberbilder, vännen! Ja, November försvann i ett nafs!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Ja november var grå och murrig men det märks inte på dina fina bilder. Det ser ljust, mysigt och härligt ut! Ha en fin helg. Kram //Tina

    SvaraRadera
  5. December har börjat lite grått men men...bara att stå ut. Vilka ljuvliga bilder du bjuder på! Tack :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.