Sabelhagens olivlund

söndag 15 december 2019

Såhär blev årets gran 2019





Igår åkte vi och köpte världens finaste kungsgran, så välväxt och tät men ändå inte för tät. 
Julgransförsäljarna hade en hektisk dag och det verkade som om lördag innan tredje advent, det är då man köper sin gran:). Tur vi lagt undan en redan i fredags. 
Upp med den på takräckena på bilen, och sedan körde vi hem. Jag vill j helst bära hem granen, men jag inser att vi inte kan gå och kånka på en kungsgran i drygt en mil. 

I går kom ljusslingan på plats, Daniel fick stå på stege för att det skulle bli ljus i toppen. 
I eftermiddags klädde vi resten, med både gammalt och nytt pynt. Jag bara älskar julgranskulor. Har väl köpt fem nya i år och hängt i denna gran. Och Daniel pratade något om att denna granen är än finare än förra årets. Och jag är nog benägen att hålla med. 




Nu sitter jag i soffan med en filt runt benen och vitt vin i glaset och tittar på Ernst på play. Vi var på jättemysigt glöggmingel hos grannen i torsdags när avsnittet visades. 
Jag är lite trött efter att vi åkte och hämtade favoritsonen på fest i natt. 


Ha en fin tredje adventskväll 



Kram M 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.