Rosa Cantabrigiensis
Nu har startskottet för rosorna gått, och först ut blev Cantabrigiensis. Det var ju det jag trodde för någon vecka sedan då knopparna visade sig.
Jag tokgillar de här enkla tidigblommande rosorna, så mycket värt i trädgården.
En engångsblommande ljusgul ros med svag doft av honung.
Zon 6. 3x2m
Hela busken är översållad av knoppar, det kommer bli fint senare:)
Pendulina är inte långt efter. Den här första blomman var ju inte den snyggaste, men vad gör väl det:)
En engångsblommande karminröd bergsros.
Zon 8. 2,5x2,5m. Doftar.
Kanske blir det här nummer tre. Vem vet?:)
Wasagaming
Blågull
Allium 'Purple Sensation'
De är många färre i år, får nog komplettera i höst. Ser att de spridit sig, men bladen har gulnat och de ser vissna ut.
Ha en fin tisdag
Kram Maria
























