Sabelhagens olivlund

Visar inlägg med etikett tovsippa. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett tovsippa. Visa alla inlägg

söndag 18 maj 2014

Första rosen i blom 2014



Det blev rosa 'Cantabrigiensis' som blommade först i år! 
Vilken lycka när vi kom hem från landet förut och jag möts av rosblommor. Det trodde jag inte. 
Jag blev helt varm och en lyckokänsla spred sig i kroppen:) 
Tänk nu är det på gång på riktigt:)! 

Det är en tidigblommande ros som klarar zon 6. Så den är mycket härdig. Blir tre meter hög, min kanske är 1,30 nu. Den blir även ganska bred, så det är en dam som kräver sin plats. 

Älskar enkla rosor:) Och blekgul är en ljuvlig färg. 



 Klematis 'Guernsey Cream' har slagit ut helt nu
Jag har den på rosenbågen. 






 Trodde ju att Tovsippan försvunnit, men som tur var hade den inte det. Den har till och med blivit fyra:) 
Tycker den är så söt i all sin enkelhet. Och den får gärna sprida sig mera:) 



Ha det gott



Kram Maria