Sabelhagens olivlund

Visar inlägg med etikett Månadsbild - juni. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Månadsbild - juni. Visa alla inlägg

torsdag 20 juni 2013

Månadsbild - juni. Underbara trädgårdstid





Jag har semester och kan vara i trädgården nästan hur mycket jag vill:). 
Det är en härlig känsla! Samtidigt som jag funderar på om jag behöver vara där hela tiden bara för att jag kan:). Knasigt, jag vet:))  Jag vet att jag kommer missa drygt tre veckor i trädgården när vi är i Kroatien. Men det känns helt okej. Visst känner jag ett litet sug i magen när jag tänker på det, men vi åker ju till ett annat paradis med sina upplevelser. 
Jag försöker satsa mer på vår och höstblommande perenner, tidiga rosor, lökväxter och växter med fina blad som står sig. 


Såhär ser det i alla fall ut nu, och jag undrar hur mycket till som kommer hända på en vecka. Några fler rosor kommer slå ut. Såg att Madame Hardy är på gång. Pionen 'Bowl of beauty' likaså. 


Månadsbild - juni 
Bilder från igår
Vy från sovrumsfönstret


Gavelrabatten i förgrunden 


Jag bara älskar denna underbara juni


Från idag, det har regnat i natt
Gavelrabatten 



Lady Alexandra duff 



Silverpäronsrabatten 








Så nu har jag bilder från alla olika vinklar i trädgården. Jag gör det för min egen skull, tycker om att jämföra år från år:). 
Om ni också gillar mina alldeles för många bilder, blir jag glad:). 




Ha en jättefin 'daginnanMidsommarafton'!




Kram Maria