Vaknade till frost på taken i morse, de första minusgraderna är här. Och även vintertiden är här, för ni har väl inte glömt att vrida tillbaka klockan:). Det var till och med lite fläckvis halt på gångvägen runt havet, så jag höll hårt i Daniels hand. Lykke tyckte det var spännande med det vita och nosade friskt i det frostnupna gräset.
Har ni sett att våra nya taklampor kommit på plats? I går kväll höll vi på med att hänga upp lampor och få till en fin tavelvägg. Det tog sin lilla tid:). Lamporna heter Caravaggio P2 från Danska Lightyears, och har en skön varm gråton, Archipelago stone, älskar den. Passar in som en smäck utan att ta för mycket uppmärksamhet. Lampor som är tidlösa och man inte kommer tröttna på. Så galet nöjd.
Tavlorna är rätt stora i sig, men det märker man knappt på väggen som mäter 3,40 till tak.
Nu börjar vardagsrummet bli som vi vill ha det. Vi älskar rymden och ljuset som är här inne. Spenderar mycket tid där vid bordet, även när vi inte äter.
Gillar att lamporna har samma ton som skorstenen till kaminen
Alla ljuslyktor på bordet kommer från Slettvoll.
Och där står även den underbara Gloria.
Lamporna beställde jag HÄR
En söndag utan planer ligger framför oss.
Solen skiner och himlen är fläckvis klarblå.
William har börjat sitt höstlov, men vi andra jobbar som vanligt nästa vecka.
Kram M














