Sabelhagens olivlund

Visar inlägg med etikett vilken växt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vilken växt. Visa alla inlägg

onsdag 12 juni 2013

Aklejor hos mig, en fråga och avslutning






Jag skulle säkert kunna ha en trädgård bara med olika aklejor:). Njae, inte riktigt kanske, men oj vad jag gillar dem. 
Jag har några namnsorter, och flera självsådda korsningar. 


William Guiness 





Nora Barlow




 Hallonakleja 'Tower White' 

 Jag har sett att hallonakleja finns i fler olika färger, skulle gärna vilja ha fler av dem


Det här är en akleja som jag sått, men jag kan inte alls komma ihåg namnet. Och ingen påse kvar 



















 Någon som spontant vet vad detta är? 
Ingen höjdarbild, och jag bara undrar om jag ska gräva upp eller inte? 




William har slutat 5:an idag. Vi har varit på en fin examen nu i kväll. 
Till hösten väntar högstadiet på en ny skola. Spännande! 






Ha det gott





Kram Maria