Sabelhagens olivlund

tisdag 10 april 2012

Lite nytt




Hej, hej





Inte är det så kul att greja ute i ösregnet, så då får det bli lite innepyssel istället. 
Satte upp den nya hissgardinen i helgen, gjorde faktiskt jättemycket för helheten i rummet (kontoret). Blev mer ombonat. Nu ska jag bara rensa undan lådorna med "all skit" som är där inne:)). 


Gillar verkligen de här krukorna



 Jättesvårt att fota i ett fönster....
















Jag fick en stor 'glasskål' med lock av svärmor. Så vacker. 
Nu ska jag bar fundera på vart jag ska ha den, och om jag ska fylla den med något:). Ett fint ljus eller citroner...kanske.... 







Ha det gott.





Kram Maria 


Tillägg

Jag får lov att återkomma till er som hade frågor om stentrappan i förra inlägget.









9 kommentarer:

  1. Så fina bilder, gillar din tapet hur mycket som helst!
    Jag har köpt den gamla skolplanschen av en annan bloggis, hämtade den igår. Så fin!
    Men vilket höstväder vi har, gillar inte detta..

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Jätte fint...Krukan är verkligen i min smak.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Den blomsterpotta var super flott!

    SvaraRadera
  4. Heeeej!
    Men ååååå så fint det blev!
    Den gardinen passade ju helt perfekt där!
    Tack för dina gulliga kommentarer de gör mig så glad..;)
    Glasskålen är underbar och jag gillade ideén med citroner i...

    O trappen ååå va fin den blev..
    Nu är jag sååå sugen på att sätta igång med vår.
    MM en vovve är allt bra mysigt..
    Vi har inte ångrat en sekund att vi skaffade Sally...;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Kanonfint och jag tycker absolut att du ska ha citroner i glasskålen, låter så snyggt.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Så fine gardiner..gjorde seg virkelig i rommet .
    Glasskrukken var også vakker..
    og en fin hjerteranke du har på bordet.
    Nydelige bilder du viser !
    klem Anne

    SvaraRadera
  7. Hei Maria:)
    Så herlige bilder fra en
    inne--pussel-dag...:)
    Regnet som vi får gjør godt for plantene våre...bare varmen kommer igjen så blir det bra:)
    Håper din påske ble fin og at du er klar for hverdagen:))

    SvaraRadera
  8. Men oj så finfina inlägg jag missat! Så vacker stentrapp i förra inlägget, gah... Huuuuuuuuuuuur fint som helst!! Och vad fint med hissgardinen. Hääärlig bildkavalkad på fin inspriation! Gillar den fina glasskålen också, vilken supersnäll svärmor! Jag tror det blir fint med lite av varje i den, gärna citroner som du skriver eller annan frukt, vore nog jättecharmigt!

    Önskar dig en fin dag!

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Jättefin glasskål; kan ju rymmas en hel massa fint i den. Allt efter humör. :-)
    Och vilken söt pelargon. Vad är det för sort? Har beställt nya sticklingar och kan knappt vänta på att få hem dem, även om dem nu inte levereras förrän i slutet av maj...

    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.