Sabelhagens olivlund

tisdag 28 juni 2011

Tre nävor

Jag har nog blivit lite förälskad i nävor (geranium). Har inte så många ännu, 7st olika, men behovet av fler är stort. Geranium phaeum 'Calligraper' och G 'Summer Skies' blir nog nästa inköp.


Geranium 'Rozanne'. 

 En riktig stöttepelare i trädgården blommar mycket och länge. I fjol blommade den till frosten tog den. 


Den breder ut sig en del och vill gärna lägga sig över sin grannar. 
Jag har haft den i två år, och är jättenöjd. 

Geranium pratense 'Double Jewel' 

Ny för i år är denna skönhet. Jag såg bilder på den förra året och blev helt såld! 


Jag har dock inte fått till de rätta grannarna till den ännu. 



Geranium 'Sirak' 

Också ny för i år. Jag gillar färgen jättemycket. 

Här syns den med daggkåpa


Och intill finns också Austinrosen Crown Princess Margareta. 
De matchar varandra riktigt bra. 

Ha det bra! 

Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.