Sabelhagens olivlund

fredag 31 augusti 2012

Blommig Fredag Trädgårdens primadonna








Höststart för Blommig fredag är det idag! Så roligt, både att klura på bilder till de olika teman som Pilgrim väljer och se andras tolkningar. Det är numera Pilgrim som håller i Blommig Fredag. Tack Roses and stuff för din tid vid rodret. 
Fredagens första tema är Trädgårdens primadonna. 



Hur lätt är det att välja ut en primadonna?
Ska man gå på utseendet, storlek, doft eller en trogen vän i trädgården, den som blommat mest, den som gör att man tappar andan? 


Jag gick på det sistnämnda. När jag såg rosen, för en ros måste jag välja:))), 
Eifelzauber slå ut var det som om jag hissnade och faktiskt drog efter andan:)). 
Jag kan inte exakt beskriva vad det är som gör att jag känner så, men formen och färgen är outstanding tycker jag. 
Nu kanske ni undrar om jag inte visst hur rosen skulle se ut innan den slog ut, och nej det visste jag inte! Jag är med i ett rosprovodlingsprojekt, så det var en överraskning hur denna ros skulle se ut. 
En ren lyckoträff alltså:)). 
Nu är det bara att hoppas att hon klarar vintern här. 


Det var inte så länge sedan jag hade med Eifelzauber här på bloggen, så jag hoppas ni inte har något emot att se henne igen:)). 

















Kika gärna in på Bland rosor och bladlöss: Blommig fredag - Prima Donna
för att se fler fin bidrag och tolkningar. 




Ha nu en fin fredag allihop, och sedan kommer ju veckans bästa kväll:)) 
Så skönt!! 




Kram Maria 











29 kommentarer:

  1. Nydelig primadonna du har valgt! Klem Marit

    SvaraRadera
  2. Nej, inget emot alls! Det var ett kärt återseende, kan jag säga! Och som en äkta primadonna, verkar hon åldras med behag!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Galet snygg är hon och vem kan se sig mätt på en sån härlig primadonna. Underbar!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Den här primadonnan slår knockout på vem som helst!

    kram o trevlig helg/Tina

    SvaraRadera
  5. Vilken skönhet! Klart det blev ditt val av primadonna:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Ja hon var verkligen ljuvlig, gillar färgen!

    Håller tummarna för att hon klarar vintern hos dig.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - hon är galet snygg!!! :)
    Trevlig helg!
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. En vacker Ros kan inte visas för många gånger.Underbara bilder.MVH

    SvaraRadera
  9. Hon är verkligen vacker! Färgen är så mjuk och behaglig.
    Ha en fin helg,
    Carina

    SvaraRadera
  10. Hon är verkligen vacker, din primadonna! Jag kan inte få mina rosor att bli så fina, antar att jag inte har tålamod att hålla efter lössen... :o/

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Ja, jag är ju också nockad, totalt. Och gissa vad som står på önskelistan!
    Ditt foto av den gjorde ju att jag föll som en fura, färgerna är helt otroliga och formen och när du berättar - allt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Hei skjønne deg:)
    Så utrulig vakker den er,det er så fint med desse nydelige blomstrene:)
    Tusen takk for alle dine flotte kommentarer hos meg,ønsker deg ei flott helg,tenk vi er allerede i september imorgen,tida går fort:)

    God klem fra Lillian

    SvaraRadera
  13. En verdig primadonna du har valgt, helt nydelig :)
    Ha en strålende ukasbestekveld, jeg er veldig enig i den.
    Klem fra Tua.

    SvaraRadera
  14. Klart att din pri madonna är en ros. Och en som verkligen gör själ för namnet.
    Kram :-)

    SvaraRadera
  15. Ah, andlöst vacker!!! Rosor skulle man nog kunna ha hur många som helst av :)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  16. Mycket vacker primadonna.
    Ha en trevlig helg
    Vivian

    SvaraRadera
  17. en jättesnygg primadonna! verkligen ljuv ros och som alltid, så är jag avis :) Ha en trevlig helg du med, kram ♥

    SvaraRadera
  18. Åhh, jag säger bara Åhh... näe förresten, jag säger även BEDÅRANDE :)

    Kram

    SvaraRadera
  19. Osannolikt vacker, fluffig och pionlik. Förstår din hänförelse!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  20. Läcker i både färg och form, en sann primadonna.

    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  21. Den er jo helt klart den perfekte primadonna :) Utrolig nydelig, både formen og fargen - såå skjønn!! :)

    Ha ei fredagskveld, vennen, visst en den ukens beste dag :) Kos deg med resten av helgen også :)

    Klemmer og koser Lisa :)

    SvaraRadera
  22. Ljuvliga bilder :) Ser att ni bygger i Kroatien, då är vi 2 som älskar det landet. Kom hem därifrån för 1 vecka sedan. Jag saknar det :(
    Ha en fin helg, Annika

    SvaraRadera
  23. Ojojoj, blir alldeles tagen!! Sååå himla vackert!!! Förstår att du valde denna skönhet!! Önskar att jag hade en trädgård med så mycket vackert, underbart!!!

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  24. God morgen vennen :-)

    Tusen takk for så koselig hilsen hos meg :) Min mailadresse er Lisainn@gmail.com :)

    Ha en fin dag, vennen, og kos deg :-)
    Klemmer og koser Lisa :)

    SvaraRadera
  25. Hei søte Maria:)
    Min Mail adresse er Lillian.larsen@sklbb.no
    Ønsker deg ein kjempefin lørdag:)
    Klem fra Lillian

    SvaraRadera
  26. Oj, oj, oj, så härligt. Själv sitter jag och kisar ut mot grådis och regnrusk. Primadonna? Tror att alla mina sådana har svimmat av förskräckelse redan, får njuta av andras istället. :-)

    SvaraRadera
  27. Vilken vacker Ros, vilken primadonna!
    Fantastiska bilder!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.