Sabelhagens olivlund

måndag 8 juli 2013

När man gått upp för alla trappor, möts man av...



Hejsan 


Livet flyter på här nere, och vi har redan varit här i en vecka. 
Tiden går fort, men vi har underbart sköna dagar. 
Det har blivit varmare både i luften och vattnet sedan vi kom. 
Badtermometern har gått sönder så jag vet inte hur varmt vattnet är, men kanske 24 grader. 




När man har kämpat sig upp för alla trappor möts man av en hänförande utsikt. Lön för mödan alltså:). 
En bra morgonpromenad. 











Fikonen är inte mogna ännu

Jag bara älskar den här vyn! 

Underbara tidiga morgon 




I dag har jag och William varit på stranden. Daniel har bytt badstege på båten. 
Sedan gick vi hem och slappade lite och åt lunch.
Nu ska vi snart åka till Zadars flygplats och hämta mina föräldrar! 
De ska komma och vara med oss en vecka. 
De har sett efter huset där hemma, och nu gör Daniels föräldrar det. 




Ha det gott




Kram Maria 








10 kommentarer:

  1. Såå skönt ni verkar ha det!! Förstår att du njuter som bara den :-) Måste vara helt fantastiskt att ha ett hus likt ert!

    Stor kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  2. OMG vilket paradis ni bor mitt i, förstår att du njuter o har det skönt. Vilken helt fantastisk utsikt, blir helt tagen av dina bilder, när kan jag komma......Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Och nu har jag läst ikapp mig och visat mannen min alla bilder för jag faller i trans.....det är så vackert och läckert. Det ser väldigt mycket ut som på den grekiska ön dit vi har varit några gånger och som vi älskar!

    Och vilket vatten!

    Utsikten som du älskar, det är den där man ser er tomt, eller hur! Jag älskar den också, så otroligt vackert.

    Bra med släkt som har olivlundar och vilket bad för Lykke! Ingen badkruka där inte.

    Den trappan upp ser ut som om den suger, verkligen.

    Bada lite åt mig också, snälla!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hei! Jeg kjenner at dette livet kunne jeg godt tenkt meg. Å bade i sjøen, deilig. Ha det så godt! Anne

    SvaraRadera
  5. Verkligen jättevackert!
    Men måste fråga... har ni hus eller lägenhet där nere? Och egen båt? Nyfiken fråga, och du har säkert berättat, men, men... ;)
    Härligt ser ni ut att ha det i alla fall!
    Kram och fortsätt njut av nära och kära!
    /Maria

    SvaraRadera
  6. For et herlig liv,kan eg få komme på besøk,Hihi?❤nyt dagene,dere er heldige:)
    Klem fra Lillian

    SvaraRadera
  7. Det var lön för mödan, så vackert!
    Ta ett bad för mig, det har jag nog skrivit förut hehe....

    kramen

    SvaraRadera
  8. Hej fina Maria!
    Nu har jag läst ikapp..
    åååå...ååå..
    ja man förstår verkligen varför det där är ert paradis! Himmel så fint det är överallt.
    å Split!! Såå mysigt med de fina gamla stenhusen o allt.
    Va gullig Lykke är i sin flytväst och va kul att hon älskar att bada. Sally är rädd för vatten.. Låter underbart med tidiga morgonpromenader och vin på balkongen..;)
    Fortsätt nu å njuuuut..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Åh vilken utsikt! Så fint ni har det där! Njut i massor! Här regnar det idag:) kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Åh vi planerar en resa till Kroatien i höst, är det varmt i september? Och har du ngt tips på boende? Och är det lätt att ta sig från Zadar med tåg tex?

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.