Sabelhagens olivlund

lördag 19 september 2015

Lite nervös inför...


 Underbara lördag. En dag som innehåller låååång frukost och sedan blir det lite trädgårdstid, vi ska såga ner äppelträdet. Var hemma hos fina vännerna S & R i går och lånade en motorsåg. Vi hade en jättemysig kväll med god mat och vin. Jag är lite nervös för detta med äppelträdet, de tjocka grenarna hänger liksom över den nya nedre delen av altanen. Frågan är om vi lyckas ta ner trädet utan att skada trädäcket. O C H värst av allt är väl att det växer rosor där också, mina älsklingar Menja & Ritausma. Vill ju helst inte att de knäcks helt. 
Ser ni? Det är äppelträdet till vänster i bild. Wish me luck;) 



Gavelrabatten 


Höstsilverax, Menja, Moonlight
Jacques Cartier, näva, näva 'Sweet Pretty' 



Min tufsiga dahlia

Jacques Cartier 

Sötaste Soldyrkaren:) 
Lykke älskar att ligga och mysa i solen. 
Hon har tassen på en av sina älskade tennisbollar också:) 


Ha en fin lördag 



Kram Maria 

11 kommentarer:

  1. God morgon vännen! Underbar bild på finaste Lykke!
    Det där med att ta ned äppelträdet det kommer ni fixa galant!
    Ha en trevlig lördag i trädgården. Här regnar det och jag och ett par av döttrarna ska på konstutställning (en vän som ställer ut) sedan blir det lite blomshopping tror jag och så avslutar vi nog med hämtmat. P är i fjällen och vandrar med sin pappa sedan i torsdags så det är tjejhelg ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Smukke Lykke :-)
    Held og lykke med æbletræet! Jeg tror - som Maria - på at I klarer det i fineste stil!
    God weekend!
    Kh Nana

    SvaraRadera
  3. Önskar er lycka till, det skall nog gå bra! ;)
    Fina Lykke, va mysigt det ser ut att ligga där i solen, härlig dyna hon har!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. God morgon!
    Hos er skiner solen och det ser ut som om ni får en härlig trädgårdsdag. Här håller jag tummarna att regnet håller sig undan för nu är det galet blött i trädgården.
    Såklart ni fixar äppelträdet!!

    //Veronica

    SvaraRadera
  5. Vi har sågat ner mängder med träd här hos oss och det blir så fint när det öppnar upp lite :) Lycka till med ert projekt! Fint som alltid hos dig. Ser att du har ormbunkar i rabatten, så fint! Är de tacksamma och härdiga? Jag skulle vilja ha höga ormbunkar som är mörkt gröna, har sådana i rabatten utanför jobbet och de ser så frodiga ut, vet dock inte vilken sort det är, vet du?

    Kramar aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Aka. Tack:) Mina ormbunkar är jättetacksamma, kanske lite väl spridningsbenägna. Jag är kass på olika ormbunkssorter, men här kan du se några olika http://hortogreen.com/index.php?id_category=13&controller=category&id_lang=7
      Lycka till.
      Kram Maria

      Radera
  6. Lykke er alltid så søt der hun ligger i solen og bare koser seg! Håper det går bra med epletreet. Jacques Cartier er utrolig flott!

    Ha en herlig lørdag!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  7. Söta Lykke! Hoppas det går bra med motorsågen, jag är inte alls hemma i den branschen. Mitt rejälaste verktyg är grästrimmern, ha ha. Mycket fint som blommar fortfarande hos dig.

    SvaraRadera
  8. Kan bara säga lycka till med sågandet Det går säkert bra.Vi får väl höra resultatet. Vad ska du ha där sen då??
    Äppelträd håller inte hur länge som helst.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Skönt Lykke har det där i solen...ja jag har MASSOR jag ska såga ner innan september är slut! Himmel,
    hur ska man hinna med allt! Lycka till och kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  10. Har tjuvkikat och det gick ju bra. Öppet och härligt gissar jag. Den första dahlian gillade jag. Visst har vi haft en ljuvlig helg :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.