Sabelhagens olivlund

tisdag 16 februari 2016

Sovrumstankar

Vi har ett pyttelitet sovrum, men vi sover så gott där inne så det gör liksom inget att det inte är så stort. Mörkt och tyst gillar jag:)
Det känns desto viktigare med inredning man trivs med. En tjock gosig matta, snygg sänggavel och härliga lakan. Ljust och fräscht är också ett måste. Har börjat att måla om, men jag känner att jag vill ha en mjukare vit färg, den jag hittills målat med känns för kall. Och jag vill åt en ombonad känsla. 
Jag har kikat runt lite efter inspiration och fastnade inne hos Homenord där det fanns mycket fint. 

Den här sänggaveln är rena drömmen. Den skulle tillföra så mycket till vårt sovrum. Den kommer från Artwood och jag gillar den stilen. 

Och taklampan Eos skulle förhöja mysfaktorn. Så mjuk och fluffig och samtidigt känns den lyxig. 

En drömfångare har jag så länge velat ha. 

Ni ser stilen jag är ute efter 




Här är vårt sovrum idag, och jag vill så gärna förnya det och ha en annan stil här inne. Men hotellclassy liksom. Det bästa är ju att bära ut allting här inne, och sedan plocka in det som jag verkligen vill ha kvar, inga kompromisser här inte. Hyllan vet jag inte om den ska få vara kvar, känns väl egentligen lite fel. Men om man målar den så kanske det går, jag får se. Det är ju fint med en hylla också tycker jag. 
Men Rom byggdes inte på en dag:) 

Ha det gott alla som kikar in här 


Kram Maria 







6 kommentarer:

  1. Snygga inredningsdetaljer du hittat. Den där sänggaveln hade jag velat ha. Kram

    SvaraRadera
  2. Den sengegavelen er helt nydelig og lampen også- skulle gjerne hatt det selv. Men Finn nekter slik lampe for han sier den er en støvsamler.... Den nye spisestuesofaen vår er litt i samme stilen som gavlen :)
    Vi har ikke fått montert alle stolene ennå- men håper å få tatt noen bilder i morgen.
    Så fint å se rett ut av vinduet fra sengen deres.

    Ha en fin dag

    Klem Monica

    SvaraRadera
  3. Spännande med dina sovrumstankar. Sådana har jag också. Eftersom jag gjorde inbyggda garderober för ett tag sedan, är en vägg bara klädd med gips nu. Snyggt värre! Då är det ju läge för en upprustning av hela rummet tycker jag. Sänggavlar, liknande den du visar, har jag också tittat på. Dessutom funderar jag på att tapetsera om. Får väl se hur det blir.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  4. Roligt med nya idéer och läckra färger på det du hittat! Kommer att bli jättefint, man börjar väl känna dig nu!!! KRamar

    SvaraRadera
  5. Fin sengegavl! Soverommet blir helt anneledes når en får det bak sengen. Vi har en lignende sengegavl, og er veldig fornøyd med den.

    Klem, Marit

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.