Sabelhagens olivlund

måndag 1 april 2019

Tillbakablick på Mars i nio rutor




Hav och blommor, så kan jag väl sammanfatta min marsmånad 
om man ser på bilderna. Jag har ju aldrig upplevt att bo nära havet förut, så som vi gör nu. Vi har ju landet som är fantastiskt, men där är vi mest vissa helger och inte dagligen som det blir här hemma. 

Så jag har velat fota vyerna här omkring H E L A tiden ;). Får liksom lägga band på mig för att kunna gå ut en runda utan kameran;) Men det går bättre och bättre, eller så är det för att det varit lite kasst blåsigt väder det sista. Solen skiner men isande kallt i vinden. 

Och jag har buketter inne så ofta jag kan, tror inte det gått en vårvinter där jag någonsin haft så mycket buketter som i år. En av orsakerna är helt klart att jag åker vägen om stan och går till Daniels kontor. Och då blir det ofta att jag går vägen om någon blomsterbutik. Och svärmor förstås, hon är så generös och ger oss buntar med skönheter. 

Sedan vet jag inte alls vad trädgården här har att bjuda på. Jag ser att det finns olika gräs och några stenpartiväxter. Men om det kommer upp något vet jag ännu inte. Trädgården är nog inte skött på två år, så vi får väl se. 
Och jag vet med mig om att när utesäsongen tar vid minskar mitt "behov" av 'köpebuketter' inne. I alla fall har det varit så förr om åren. Nu kommer jag ju inte alls ha en trädgård i den omfattningen som innan. Så kanske blir det buketter från butik även fortsatt:). 

Nu svävade jag kanske ut litegrann, men så blir det ibland. 


I dag är det jag som har tröttmössa på. 
Har svårt för att ställa om mig till sommartid. 
Och Daniel gick upp tiiiidigt i morse och tog tåget till huvudstaden, och jag kunde inte somna om förrän jag själv skulle gå upp. Han blir rätt sen hem också, tråkigt men så är det. 
Så jag tror jag ska ha en slapp, lugn kväll här hemma. Jag behöver det känner jag. Kanske tar ett varv med dammsugaren....eller inte....
William är på golfbanan och Lykke sover i sin korg. 




Ha en skön måndagskväll 




Kram M 








3 kommentarer:

  1. Hei Maria:)
    Så vakker samlig av Mars-bilder.En fantastisk utsikt dere har over vannet.
    Det blir spennende å se hva hagen dere har å by på av blomster etterhvert, det finnes sikkert mye som tas vare på.
    Ønsker deg en fin vår-uke:)

    SvaraRadera
  2. Ja ack så vackert ni bor! Jamen då har vi en trädgård att upptäcka i vår då...spännande! Efter en eländig måndag är jag glad att veckan rullar på, puh.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Vilka fina mars-bilder vännen!
    Kram och ha nu en fin lill-lördag!
    /Maria

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.