Sabelhagens olivlund

lördag 13 april 2019

Vårt hus vid Adriatiska havet




Sprillans färska bilder från vårt husbygge som är fotade av Daniels mamma när hon var på plats i Marina i veckan. 
Bilder både från huset som man kommer se det från andra sidan strandpromenaden, från insidan och utvändigt.
På bilden nedan är det vyn från poolen. 



Ett av sovrummen på andra våningen. 
Nu snurrar tankarna på om vi ska behålla full takhöjd, eller ha standardinnertak. På bilden är det 4 m till tak och standard är 
2,80 m. 


Utsikt från ett av sovrummen på andra våningen. 




Min yrsel består och jag har varit och tagit prover hos läkaren. Får se om de visar något. Obehagligt är det hur som helst. Så jag tar det rätt lugnt. 

Lördag och solen skiner. Det är kyligt i vinden, men i lä är det underbart. 



Kram M 













10 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Så fantastiskt ert hus kommer bli! Vilket läge!
    Du gör helt rätt i att ta det lugnt! Lyssna på kroppen! Vi hörs mer på messenger :)
    Nu ska jag strax ta en dusch, sedan blir det ostron, champagne och bad... =)
    Kram och krya på dig!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Så fint huset deres blir!
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Men åh så långt de har kommit nu, det närmar sig! Spännande!
    Krya på dig!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Det kommer att bli sååå fantastiskt! Yrsel har jag också haft ett tag...snurrig i bollen!
    Ha en fin söndag, vila o ta det lugnt nu :)
    KRAM Titti

    SvaraRadera
  5. Oj vad det går framåt med bygget. Det kommer att bli så fint och vilket läge. Magiskt! Vad tråkigt med din yrsel. Jag har haft problem med det till och från under åren och har en skada på en balanssäck som gör mig svajig ibland. Det har blivit bättre med åren men den gör sig påmind när jag stressat och blir trött. De senaste åren har jag också råkat ut för kristallsjukan vid några tillfällen. Inte alls kul. Det sägs att kristallsjuka hänger ihop med om man har migrän vilket jag har och det intressanta är att sen jag fick kristallsjuka har jag inte haft migrän en enda gång... det ligger nog kanske något i det. Bra att du har en läkarkontakt. Krya på dig och hoppas att du snart bli piggare. Kram //Tina

    SvaraRadera
  6. Ååå...d ette blir så fiiiint:)
    God påske:)

    SvaraRadera
  7. Så spännande att se bilderna, från olika håll. Vilket läge på huset, så fint! Många beslut som skall tas i byggprocessen och oj vad svårt det måste vara.
    Tycker personligen att det är väldigt snyggt med högt i tak som ger rymd och ljus, men det skall ju funka med annat också.
    Tråkigt att höra att du inte är bra, hoppas yrseln försvinner snart. Krya på dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Det ser så fint ut. Håper alt er bra med deg. Ha det godt!
    Klem Anne

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar plats att ha ett hus! :)

    SvaraRadera
  10. Hoppas allt är bra med er, du är saknad;)

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.