Sabelhagens olivlund

lördag 17 augusti 2019

Myskväll med nya matchande ljus




Här ska vi snart sjunka ner med en kopp te, ja ni ser att det redan är upphällt. I min vita älsklingsmugg från Pillivuyt. 
Det regnar av och till, och jag tycker det är så mysigt. Men det får inte hålla på för många dagar i sträck, det blir lite väl trist. 
Tokgillar sensommaren. 

I torsdags åkte jag vägen om stan innan jag skulle bli upphämtad av Daniel som kom från Borås där han jobbat under dagen. 
Jag köpte med mig några kronljus i ursnygg färg, vet inte om den heter clay. Snygg hur som helst. Och den matchar klockrent här hemma, nästan lite för bra. Men jag gillar det. En jordig, varm ombonande färg. Kommer helt klart köpa med mig fler hem nästa gång, tog bara dom här två på prov för att se hur det skulle bli. 







I morse tog vi liten sovmorgon och låg och lyssnade till regnet som smattrade på rutan. 
Sedan tog vi på oss regnkläder och gick rundan med Lykke, riktigt skönt ute trots regnet. 
När vi kom hem igen fixade Daniel gofrukost med nybakt bröd som vi fick av våra kära grannar som var här på middag i går. Han hade bakat det precis innan dom kom hit, så det var fortfarande varmt. Så lyxigt! 
Dom hade med sig supergod olivolja från Frankrike (dom har hus där), och en tapenad från samma ställe till oss. 


Nu soffmys och en film på Netflix



Ha en fortsatt skön helg 



Kram M 








1 kommentar:

  1. Mmm låter härligt! Jag njuter också av regnet. Har precis flyttat 3 stora magnolior och timingen var perfekt.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.