Sabelhagens olivlund

söndag 29 augusti 2021

Sommar på landet

 


Vilken underbar sommar vi haft på landet i den lilla kustpärlan Heestrand, i Bohuslän.  Vi bor där i vårt lilla annex intill mina föräldrars hus. Vi valde att stanna hemma i Sverige även denna sommar, men längtan till Marina, Kroatien är stor. 
Tänk att det var i oktober 2019 som vi besökte vårt paradis i Marina senast. 
Men nu var det inte Marina som jag skulle skriva om utan vårt andra paradis här hemma. 

Vi har haft en så mysig tillvaro på landet, det hela började med att Daniel och en kollega körde upp vår båt hemifrån Särö till Heestrand. Det tog 5 timmar plus lunch 1 timme. Det var bra jobbat för det blåste endel denna dag. Jag var allt lite spänd när jag väntade där på landet. Så jätteskönt att ha båten på plats, och vi var ute med den en hel del. 
Mina föräldrar var ute med oss och vi har haft många sköna frukostar och middagar tillsammans. 

Åkte till Hamburgsund med Daniels syster och man som kom och hälsade på oss en dag och lunchade, så underbart. Vi åkte genom Sotekanalen, vände och åkte tillbaka till Hunnebo för en pizza och lite shopping. 


Vi lunchade i Bovall med våra fina vänner Maria och hennes P. Dom har ett så fint hus på Smögen, och det är så mysigt att kunna träffas. Vi bor ju inte så långt ifrån varandra "sommartid". Maria bloggar här.  


Min fina vän A och hennes P och deras tjejer var och hälsade på oss över en helg. Vi åkte båt, lunchade, pratade om livet och badade. Bästa. 


På bilderna är vi på morgonpromenad med Lykke i vårt underbara Heestrand. 



I dag ska vi på en liten Spanielträff här i vårt område. 
Lykke kommer säkert tycka det är jätteroligt <3. 


Ha en fin söndag 


Kram M 










5 kommentarer:

  1. Låter härligt och helt fantastiska bilder! Dagar att minnas...
    Kram från ett grått Öland & Titti

    SvaraRadera
  2. Vilket paradis ni har! Även om jag förstår att ni längtar till ert Kroatien, så är det ju fantastiskt vackert där ni bor!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. For et paradis dere har! Vakkert, så vakkert:)
    Ja, tenk nå er det to å siden vi kunne reist utenlands, og som du savner Kroatsia, savner jeg Hellas. Har sen ferie i håp om å komme nedover, men dessverre gikk det ikke denne høsten heller.
    Vi får ta det igjen senere.
    Ønsker deg fin ny uke:)

    SvaraRadera
  4. Hei! Nydelige bilder. Kjenner nesten saltvannslukta. Klem Anne

    SvaraRadera
  5. En sommar som den här är Sverige och västkusten en ljuvlig pärla. Härligt att ni haft en skön och avslappnad sommar.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.