Sabelhagens olivlund

onsdag 30 december 2015

Nyårsbukett med tulpaner och ranunkler

 Måste vara rekordtidigt för mig att ha första tulpanbuketten inne redan. Brukar vara lite sen i starten:). Man blir på så gott humör av fräscha ljuvliga vårblommor. Och få står och pilla med blommorna och binda en bukett, ja det blev faktiskt två buketter, är terapi för mig. Men jag vill helst stå där ensam i min egen lilla värld och komponera. 

Bukett på gång med vita ranunkler och grönvita papegojtulpaner 


Julpyntet på pallen i köket fick ge vika för våren 


Tulpanerna matchar ranunklernas gröna öga 





I går var vi på fart nästan hela dagen. Fick uträttat flera ärenden och  det känns så skönt. Var på Ikea och köpte en ny byrå till källaren, tror det kommer bli jättebra där nere nu. 

I dag blir det en tur till Saluhallen i stan, vi ska köpa pilgrimsmusslor och lammfilé till nyårsmiddagen. 

Tänk nu är det snart nytt år. 
I morgon kommer sista delen av min årskrönika. 


Kram Maria 







16 kommentarer:

  1. Så vacker och vårlig bukett - tack för inspirationen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Kjempenydelig - både Ranunklene og du :)

    Er innom en snartur- er på vei til Kiel fergen :)

    Ønsker deg et Godt Nyttår og takk for det gamle :)

    Nyttårsklemmer fra Monica

    SvaraRadera
  3. Så fina, de där gröna gillar jag skarpt!
    Önskar dig ett Gott Nytt År!
    Laila

    SvaraRadera
  4. Beautiful white buttercups. When I see them I´m looking forward to spring.
    Wish you a Happy New Year!

    SvaraRadera
  5. Så vacker vårlig nyårsbukett! Önskar dig och familjen ett riktigt Gott nytt år!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Vita ranunkler ihop med dom tulpanerna
    blev så fint, underbar nyårsbukett.
    Och jag önskar dig ett riktigt
    Gott Nytt År redan nu fina bloggvän.
    Varm kram/AM

    SvaraRadera
  7. En underbar bukett med två v mina favoriter!
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  8. Men så vacker bukett!! Den hade gärna fått pryda vårt nyårsbord också. Ha ett riktigt gott slut och Gott nytt 2016!! Många kramar Annika

    SvaraRadera
  9. Den buketten doftar vår. Tänk snart är det så i verkligheten med. Ranunkler älskar jag att ha i buketter. Tulpaner är nästan ett måste nu till Nyår. Bär bud om härliga dagar framför oss.
    Önskar dig ett Gott Nytt År.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Hej Maria.De hvide ranunkler er bare så smukke.........dem må jeg da se om jeg at kan finde i morgen.
    Og elsker også de første friske og knirkende tulipaner.
    Vil ønske dig og din familie et rigtig godt og lykkebringende nytår. Nytårsknus jette

    SvaraRadera
  11. Jättefin och fräsch bukett! Håller med om att de matchade varandra perfekt!
    Önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt År!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  12. Härliga blommor och vilka fina buketter! Kommer tillbaka och kikar på dina tillbakablickar för här har förkylning drabbat med full kraft.

    Ha ett gott slut och ett Gott Nytt 2016! Kram, Carina

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar bukett. Gud va de passade ihop och jag älskar både Ranunkler och papegojtulpaner.
    Önskar dig ett Riktigt Gott Nytt år.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  14. Så vakker bukett med tulipaner og ranunkler! Hvitt og grønt er veldig fint i sammen :)
    Flotte bilder!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  15. Åh Maria, vilken underbart ljuvlig bukett! Vad du kan!!! Så fräscht och vårligt! Vill också plocka bort julen och in med tulpanerna snart!
    Så fin andra del på din krönika, blommig och fin!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  16. Fantastisk bukett!! Påminner mig om att jag behöver blommor till matsalsbordet imorgon ;) vill passa på att önska dig ett gott slut och gott nytt 2016! Kram Anna

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.