Sabelhagens olivlund

söndag 19 februari 2017

Semleanatomi

Vi åkte till Cederleüfs & Svenheimers café alldeles i närheten av där vi bor, för första gången satt vi ned och fikade där. Annars har vi bara köpt med oss fika hem. 
De har de godaste semlorna:) 
Så det fick bli två semlor och en kopp champagne- te till mig och kaffe till Daniel. Jag har inte lärt mig att dricka kaffe ännu;) Han fullkomligt älskar semlor, speciellt mandelmassan så han brukar få typ hälften av min också:). Det var riktigt mysigt, lugnt och skönt att fika där. Jag vet inte hur många semlor som vi smaskat i oss i år, fast varför räkna dem?:) De är ju så himlans goda, och eftersom de bara finns en begränsad tid, gäller det att ligga i:) Och lite får man ju unna sig när det är mulet och dimmigt ute, man undrar liksom vem som dragit ner rullgardinen;) 






Det går framåt i sovrummet, vi har målat väggarna och lister är uppe. I går var vi och köpte kuddar, örngott och en lampskärm, måste ju fluffa till det med mycket kuddar nu:). 
Hoppas kunna visa er i veckan.  

I går spelade William match med juniorerna, lite pirrigt att spela med de som är två år äldre. 
De hade förlorat, men William tyckte ändå det hade gått bra. Tyvärr kunde vi inte titta på matchen för vi var helt upptagna av sovrumsrenoveringen. 

Ha det gott

Kram Maria 








7 kommentarer:

  1. Mmmm, de så herlige ut! De ligner på noe vi kaller for vannbakkels her, og de er også veldig gode og er en kake som bare pleier å lages i februar :)

    Jeg drikker heller ikke kaffe, bare te :)

    Ha en fin søndag!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Att fika ute är verkligen mysigt! Älskar också semlor. Mycket mandelmassa i, och kaffe till låter bäst tycker jag.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Nej varför räkna! Jag ligger också i, idag blev det semlor på nybakade bullar , det var inte dumt! 😘
    Fika på café gillar jag!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Det så ut som litt av en munnfull. Koselig å gå på kafé.
    Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvaraRadera
  5. Godaste gott! Har varit lite dålig på semlor i år...får bättra mig :)
    Måndag igen, ha en glad dag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Vilken mysdag, fika är ett måste under helgen och jag som inte äter bullen smaskar gärna i mig mandelmassan och grädden om det är sockerfritt, mums. Skönt att läsa att jag inte är ensam om mina bekymmer även om det är så trist att vi kvinnor ska behöva ha det så här. Bra att vi pratar om det och kan på så vis stötta och hjälpa varandra. Ha nu en bra start på veckan vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Semleanatomin kände jag igen :) Vet inte om jag testat just deras... ..de finns nära mig också. Semlor är tyvärr inte min favorit. Men jag hittade en bulle som är cremefylld.. mama mia :) Huvudsaken är väl att ta en paus och hinna umgås med varann en stund.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.