Sabelhagens olivlund

måndag 13 februari 2017

En fartfylld söndag

Vilken härlig helg vi haft, lördagen bjöd på soligt väder helt perfekt när vi var på hundträffen, och i söndags började vi dagen på gymmet och avslutade på restaurang, och båtmässan däremellan. 
Vi försöker få in ett träningspass på helgen, det är så himla skönt:) 
Sedan åkte vi in till stan och gick på båtmässan. Vi är lite sugna på att ha båt i Marina igen, den förra vi hade där nere drog vi hem på trailer till Sverige för tre år sedan. 
Nu kanske ni inte är så båtintresserade men för mitt eget komihåg  så vill jag gärna ha med foton på de vi blev intresserade av:) 

Här sitter jag i HuskyR8

En mysig liten sovkoj i denna HuskyR8

Favoriten är nog ändå Axopar. 
Den kikade vi ju även på när vi besökte Stockholmsmässan för två år sedan. 

Frågan är med eller utan hytt:) Rent spontant säger vi utan hytt, men det kan ju faktiskt bli dåligt väder även i Marina. Och i framtiden kanske vi vill använda båten året om där nere, och då är det skönt med en skyddande hytt. Men i dagsläget är nog en mer öppen "daycruiser" ett bättre val. Den till höger har en hardtop, och det var perfekt. 

En nyhet som vi inte sett förut, som förresten tillverkas i Fjällbacka var denna Manko 25. En rejäl båt byggd för att klara alla väder. 



Sedan landade vi på 23 våningen, Heaven 23. 
Daniel tyckte att vi skulle åka upp med hissen som går utanpå hotellet upp till restaurangen. Visst tänkte jag,  jag har ju åkt upp där förut, även om det var länge sedan. 
Himmel vilken färd, det kändes som en 
e v i g h e t. 
Milde tider vilken höjdskräck jag fick, kan inte minnas att det var så illa sist. Kan det ha med åldern att göra;) ;) 

Stod och tittade in i väggen och höll krampaktigt i Daniel hela vägen upp. 

 En mysig stund med mycket båt och Marina prat 


 Göteborg från ovan

  Himmelsk god mat, Daniel tog den klassiska räkmackan och jag provade torsken. 




 Här ser man Liseberg 


 Vem vill inte bada i en pool ute på 21 våningen:) 

I dag strålar solen från en klarblå himmel, och man känner att ljuset är här nu. Nu saknas bara värmen:) 


Ha det gott


Kram Maria 





8 kommentarer:

  1. Flotte båter, og flotte bilder fra Gøteborg!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Sådan en dag hvor man har tid til en masse fornøjelige ting er så sund for sjælen! Jeg har ikke forstand på både, men de ser fine ud :-) Og alle dine billeder formidler en dejlig stemning!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken underbart mysig helg, vännen! Saknar mig och P på bilderna bara ;) Haha.. Had varit supertrevligt att få sitta med er uppe på Heaven 23. Räkmackan där är toppen!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Båtmässan... det är barndomsminnen för mig. Visserligen den i Älvsjö men ändå. Jag är ju mer en seglartjej, men av de tre tycker jag att var Huskyn klart snyggast. De andra två är riktigt fula (sorry) men ofta är det ju det praktiska som är det väsentliga.

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Karin

    SvaraRadera
  5. Låter som en riktigt rolig söndag...ja båt ja, bor man nu i Karlskrona så verkar båt vara ett måste, ALLA har det! (Kan det bero på den vackra skärgården? Förmodligen, för den ÄR magisk) Nåja, jag blir sjösjuk bara jag står på strandkanten men mannen drömmer om att bli med skuta...
    Höjdrädd är jag också ha ha, där uppe hade jag aldrig vågat sitta och äta hi hi!
    Kram till dig denna tisdag,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Spennende, gir meg minner fra den tiden jeg jobbet på båtmesser i forbindelse med at jeg solgte sailcharter i Hellas, men det er mange år siden. Vi har forresten en gammel tresnekke, men den blir bare brukt på småturer rundt omkring i området her. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig helg ni har haft! Båtar är visserligen inget för mig, men däremot räkmackor! Jag hade definitivt valt den. :-)
    Ha det fint

    SvaraRadera
  8. Wow...for en utsikt fra restauranten! Fantastisk..og maten ser da aldeles flott ut:)
    En koselig helg:)

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.