Sabelhagens olivlund

lördag 25 februari 2017

Sovrumsmakeover, före-och efterbilder

Vi har nu ändrat om lite här hemma, vi har flyttat tilllbaka vårt sovrum in på kontoret. Det rummet är större, och jag tröttnade på vårt pyttelilla krypin. Det känns mycket bättre att kunna gå runt sängen nu utan att behöva gå på snedden, för att inte slå i fönsterbrädan;) Vi har köpt ny sänggavel, sängkappa, sängbord, lampa och matta. Vi är toknöjda:) Allt beställde vi hos Slettvoll. Vi har valt en elegant lite murrigare färgskala, vi gillar det. Sedan kan man ju variera med kuddar och lakan efter årstid. Sängkappan är uppsydd med mycket hög kvalitet. Vi har inte bestämt vad vi ska ha för lampor på sängborden ännu. Har gjort ett "collage" med olika lampor som vi funderar på, som jag visar en annan dag. 
På kontoret (nya sovrummet) hade vi ju uppsatta skåp och hyllor på väggarna, en jättefin tapet, nytt skrivbord och snurrstol. Allt är nu borta efter en hel del slit, pust. Vårt lilla sovrum kommer bli gästrum, så bäddsoffan vi hade på kontoret kommer flytta in där. Sedan tror jag inte att så mycket mer får plats;) Lite kuddar och fluff får stå för inredningen där i gästrummet. 

Vårt nya sovrum 
Vi valde en sänggavel med en 'kant' som går ut från själva gaveln så det ser inramat ut. Jättesnyggt tycker vi:) Sängkappan går i en mörkt svart/brun färg som matchar den gråaktiga mattan. 





Sänggavel här
Sängbord handgjorda i Slettvolls snickeri    
Matta här 
Sängkappa här
Pläd och kudde i fåtölj här 
Påslakan här
Hotellkudde 70x100 här

Örngott 70x100 här  





FÖRE 
Här är när rummet var kontor. Måste säga att det var lite tufft att måla över tapeten som jag gillar. Men den passar inte in i vår "nya klassiska stil" 


Jag har inte piffat och fixat ännu, så det ser lite kalt ut. Jag håller på att kika runt på nätet efter tavlor och annat som vi ska ha på sängborden. Sedan tror jag att gardiner kommer sättas upp, sådana som går från tak till golv och även täcker hela väggen på båda sidor om fönstret. 







I dag blir det lite röj här hemma, och en promenad med Lykke i solen vid havet 

Ha det gott 



Kram Maria 







5 kommentarer:

  1. Jättefint, lite hotellkänsla över det! Rummet ser större ut också, än med tapeten, som ju var fin, förstår att det kändes lite att måla över den, kände likadant när jag målade över våran sovrumstapet nu i höstas, gillade den men ville ha en annan "stil", så kan det vara! Hur gör ni nu med kontorsmöblerna, får de ett annat rum nu?
    Kram och sov gott i ert nya fina sovrum! ;)
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Snyggt och sobert! Gillar färgerna där...
    Lördag igen, sååå skönt, ha nu en härlig helg!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Så fint det ble, Maria! Det ble jo veldig stor forandring. Bedre med litt større soverom, ja.
    Ha det godt!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Lugnt och vilsamt, som ett sovrum ska vara.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så snyggt i ert sovrum. Gillar verkligen sänggaveln, kul med nån som inte är så vanlig. Kul att få nytt kontor också. Jag vill göra fler förändringar här hemma men helst vill vi hitta ett annat hus nu... Kram Suss

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.