Sabelhagens olivlund

fredag 16 september 2011

Värsta hagelskuren!

Helt plötsligt i går kväll började det hagla. Det var den värsta hagelskur jag varit med om! Det bara vräkte ner hagel i ca 10 minuter. Vi öppnade ytterdörren och fotade, ville ju absolut inte gå ut i det. Jag tycker det börjar bli lite mycket av allt skyfall, våldsam blåst och värsta hagelskuren. Men idag har vi blivit belönade av sol från en klarblå himmel!!! 
Dock var det kyligt i morse med ynka 2°. 





 Usch, jag får känslan av den första snön. 


 Ser läskigt ut

 Alldeles för tidigt med vitt på marken...







Hoppas solen skiner i morgon också! 


Maria 

11 kommentarer:

  1. Helt otroligt, ser nästan ut som om du kunnat göra en snöboll. Tvi vale, vid den tanken.
    Hos mig kom det åska blixtar och dunder under en kvart, säkert samma oväder som drog runt..

    kram o ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Men OJ! Fy sjutton för vitt på marken redan, hoppas det dröjer länge tills det är dags "på riktigt". En skön och hagelfri helg önskar jag dig! Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Inte kul, och kallare än hos oss hade ni i morse. Nu vill vi ha sol och fina dagar:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Amen du, ett sånt oväder ni fick. Hoppas att det inte slog sönder växterna. jag själv och många jag pratar med tycker som du att vädret börjar bli mer extremt. Mer av allting liksom och ganska osvenskt... hoppas på en skön helg!


    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  5. Huuu....men idag har det varit fint, hoppas på samma i morgon :)
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Nej fyy för vitt på marken ser inte alls trevligt ut!
    Önskar dig en solig dag!

    SvaraRadera
  7. Tack för hälsningen. Här i Heestrand har vi inte haft något hagel, däremot har det stormat rejält.
    Idag har vi sol och stilla.
    Ha en fin helg
    Kram Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  8. Ja, bara att konstatera att hösten med medföljande väder är på väg. Likadan hagelby fick de ett par tre mil härifrån i förra veckan.
    Hopps blommorna klarade sig.
    Ha en fin dag
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Ohh fy...men läckra bilder;) Hoppas ni får en massa sol idag. Ha en fin fin lördag. Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Men oj oj!! Vad mycket hagel ni fått!!! Ser ju smått sjukt ut faktiskt med så mycket hagel vid sidan sommarblommor :) Men det är väl lika bra att vänja sig för snart är vi där med snö på marken...

    Vilken jättefin grå kruka! Den skulle jag gärna vilja ha :) Och vilken mysig blogg, fina bilder - härlig inspiration!!!

    Stoooooooooor lördagskramiz aka

    SvaraRadera
  11. Ofysh..dette var ille...så mye og helt hvitt...utrolig...håper solen tiner det bort:))
    God søndag:))

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.