Sabelhagens olivlund

lördag 5 oktober 2013

Ost & vinmys





Vilken god ostbricka vi åt i går! 
Jag har längtat efter det jättelänge. 
Så mysigt att sitta länge och småäta och sucka av att det är sååå gott. 


Brie, Camenbert Rustique, St Agur och Holländsk getost



Tillsammans med underbar fikonmarmelad och Coco Passion (Kokos & Passion) 
Daniels mamma har gjort fikonmarmeladen, och den var god som en dröm 









Gott vin 
Vitt till mig och rött till Daniel 





Daniel köpte några nya viner när han var i Köpenhamn 



Detta var min helgeglede, kika gärna in hos Vivi med Vivishagerom og litt til för att se mer 



Nu är mattan på plats i vardagsrummet. 
Jag är så nöjd:) 
Visar senare. 
Och så har en annan sak fått följa med hem från Slettvoll.... Dock bara på prov, jag kan lämna tillbaka den...
Oh my så fin den är:) 




I dag regnar det hos oss 
Det var riktigt längesedan sist




Kram Maria 












19 kommentarer:

  1. Ost och marmelad är så gott, bland det
    godaste man kan äta till vin.
    Kramar/AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Jag är ingen ostälskare, men dina bilder är så fina så att till och med jag blev lite sugen nu:-)
    Du får gärna skicka lite regn hit till ostkusten också!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  3. Ostbricka är ju bara såååå gott! Förra helgen hade jag några gäster och då bjöd jag bla på ost. Jag ser att vi köpt samma ostkex. De små "knäckebröden" blev snabbt favoriter!

    SvaraRadera
  4. Åh så gott och mysigt.
    Bara det inte är grönt i osten så. . . ;-)

    Trevlig lördag. Kram N

    SvaraRadera
  5. Hei! Hvor dette ser godt ut. Drar ut og handler. God helg til deg! Anne

    SvaraRadera
  6. Helgmys eller hur... regnar här också.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Dette så deilig ut, ja! Det regnet her i natt, men i dag har solen vært fremme og hele 15 grader! Kos deg med mer vin og ost!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  8. Dette så utrolig godt ut. Ost er super godt. Kjempe hyggelig at du ville dele din glede.

    Ønsker deg en fortsatt fin helg. Klem

    SvaraRadera
  9. Myspys :) Ser väldans gott ut även om ost inte riktigt är my cup of tea, däremot äääälskar jag vin :) :) Men vad spännande med er matta, ser fram emot att se den!! Gissar att det blev kanon som alltid hemma hos er!

    Kraaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Så gott det ser ut! Ost är också en favorit hos oss men jag kände inte till Camenbert Rustique. Låter som det vore i vår smak, får prova den någon gång. St Agur och lite goda kex brukar vi alltid ha hemma. Så smidigt när man inte orkar laga mat ... Och du kan verkligen kittla nyfikenheten, nu vill jag ju se mattan och det andra hemliga!

    SvaraRadera
  11. Men åh så gott det ser ut! Vill ha både ost o vin nu men kanske lite sent för det ;) Spännande att se vad du fått med hem från Slettvoll, finns så mycket snyggt där... Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Visst är det gott med lite ost och kes, fast jag skulle ta ett rött Amaronevin till. Vad har du tagit hem från Slettvoll??
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Mmmm...deilig med ostebrikke:)
    Virkelig en kosemat:)
    Ønsker deg en fin dag:)

    SvaraRadera
  14. Jättesmaskigt urval till ostbrickan - och gott vin till. Oj, så lyxigt! Fikonmarmelad till är verkligen toppen! Har precis nått botten i sista av burkar som jag fick från dottern i julas, så nu ska jag själv försöka mig på att göra marmeladen.
    De små kexen ser fina ut. Numera finns massor av sorter i butiken, så man blir rätt villrådig. Vilken favorit var det här?

    Ska bli spännande att se mattan!

    Kram från Märit

    SvaraRadera
  15. Så godt det såg ut og så koselig:)her er det orntlig ruskevær idag men må nok ut ein tur:)
    Fin søndag til deg Maria:)
    Klem fra Lillian

    SvaraRadera
  16. Hvilken koselig og velsmakende helgeglede hos deg! Ost og vin er alltid godt for ganen:)

    SvaraRadera
  17. Men jösses så hungrig jag blev nu, det där såg ju våldsamt gott ut! Nu ska jag reda till någon slags söndagsmiddag, får se vad det kan bli. Fikonmarmelad, jag känner hur gott det är......
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Fullkomligt älskar ost o helst ett glas Amaronevin till, bästa bästa. Nyfiken på vad som fick följa med hem. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.