Sabelhagens olivlund

måndag 14 augusti 2017

Det är så gott efteråt


En lite småseg dag på jobbet denna måndag, jag hade ingen lust alls att gå och lägga mig i går kväll. 
Vi kom hem efter en härlig födelsedagshelg på landet, släppte av William på samlingen inför hans fotbollsmatch. Fortsatte hem och packade upp och åkte sedan för att kolla på matchen. På vägen dit köpte vi Thaimat och satte oss på en läktarbänk och åt med plastbestick rakt ur kartongen:). Lite spartanskt tyckte Daniel, men jag tyckte bara det var mysigt och gott:) Bästa underhållningen när sonen spelade samtidigt:) 

När vi lämnat William hemma igen tog jag och Daniel en sväng till havet och promenerade med Lykke. Kan ju inte få nog av havet som ni vet:) 
Sedan spelade ju Real Madrid - Barcelona, och den matchen började inte förrän kl 22. Jag såg bara första halvlek, sedan sängen. Lite motvilligt. 

Så det var lite segt idag, men vi kände ändå att det kunde vara bra att åka till gymmet. Så när Daniel kom hem drog vi dit. 
Oh my så jobbigt det var, han kör hårt med mig min sambo:) :). Nej då, han är bäste "tränaren". 

Vi kom ju helt av oss med träningen där i våras då vi flyttade. Det var för mycket packande och kartonger:). 

Och nu har vi landat i soffan, heeelt slut, men det känns så himla bra att ha det gjort. Vi har ju unnat oss en hel del godsaker i sommar och det sätter sina spår. Jag vill kunna fortsätta unna mig, jag vet att jag inte kommer kunna hålla mig ifrån efterrätter och så:). Och jag vill bli stackare och mer stabil.  

Dags för kvällsfika med te och supergoda mackor. 

Ha det gott 


Kram Maria 





3 kommentarer:

  1. Heja dig vad duktig du är med träningen. Och stort grattis i efterskott, vilka fantastiska presenter du fick. Ha nu en härlig dag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Ha,ha, kjenner meg igjen. Det er tungt å komme seg ut, men deilig etterpå. For mye mat, vin og iskrem på meg i sommer gjør at jeg må få bort ettpartistater kilo før jeg kan få på uniformsbuksene igjen. Det er et slit med de kiloene som så lett kommer på og så vanskelig går bort.

    Beste hilsen Ingrid på www.ingridtunheim.no

    SvaraRadera
  3. nice article great post comment information thanks for sharing.
    บอลพรุ่งนี้

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.