Sabelhagens olivlund

måndag 7 augusti 2017

Jag erkänner att jag klagade liiite...


Man kan ju undra vart sommaren tagit vägen, eller om den överhuvudtaget har kommit alls. De 9 dagarna vi haft på landet har det varit 2-3 dagar som man väl kan räkna som sommar. Om man är snäll och inte så noga med att det blåser liiite för mycket. 
Och jag erkänner att vi klagade liiite på de 34-36° vi hade i Marina. Nu i efterhand vette sjutton hur jag tänkte:). Men jag tycker fortfarande att 34° är för varmt, men i förhållande till blåst-ösregn-mulet-sol vädret på landet så kan hända jag ångrar mig:).  
Eller så är jag bara tacksam för underbara dagar i Marina och vädret vi har nu, det är som det är. Hur mycket man än tycker om/ogillar det:).  






Vi har haft en underbar semester, jag har inte haft så "kort" semester som 4 veckor på flera år, men det kändes helt okej. Vi var ju en vecka i Marina vid Påsk, och det kommer nog bli en och annan resa nu när bygget snart drar igång. 

Vardagen är här och den första arbetsdagen är avklarad.
Efter jobbet bestämde vi oss för att ta tag i träningen igen, och stack till gymmet. Så himla skönt, men det kändes att det var några månader sedan sist:) 


Ha det gott


Kram Maria 








5 kommentarer:

  1. Haha - ja, den här sommaren har väl vädret varit lite si och så. Inte jättedåligt, men heller inte så att det känts som högsommarvarmt. Nere i Europa har det ju däremot varit lite för mycket av det goda... Hmmm, att det ska vara så svårt att få till det lite lagom...

    Bra gjort att ta tag i träningen!


    Kram // AH

    SvaraRadera
  2. Hei Maria:)
    Så nydelig bilde av deg og Lykke!
    Ja, jeg sier som deg...denne sommeren har ikke vrt noe å skryte av.De dagene vi fikki Kroatia var varme og gode, men siden har det ikke blitt noe mer sommer-vær.Kaldt og blåsig her også.
    Jeg har ferie nå i midten av auguat, så da vil vi nok oppsøke varmen i Hellas, som er vår favoritt:)
    God arbeidsuke til deg:)

    SvaraRadera
  3. Jeg er faktisk fornøyd med sommeren i år, for det har vært både varmt og tørt her.

    Flotte bilder, spesielt det av deg og Lykke!
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Hej min vän! Ja, du... aldrig är vi nöjda ;)
    Vi har haft "hyfsat" väder. Inte alls mycket regn och typ 18-21 grader mestadels, ingen jättevärme alltså... men man har tyckt att 24 grader är varmt! Fniss...
    Jag hade också "rekordkort" semester i år, men känner mig också rätt nöjd. Förmodligen för att jag ju var ledig rätt länge när vi var i USA och att vi åkte till västkusten på en gång vi fått semester. Jag släppte hemmafiket med en gång detta år ;)
    Fina bilder!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Hei!
    Været er som det er. Fine bilder av deg, Lykke og den svenske skjærgården.
    Klem Anne

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.