Sabelhagens olivlund

söndag 15 mars 2020

Min trädgård - Månadsbild mars




Vilken dag vi hade i går, solen stålade från en klarblå himmel. Men det var riktigt kallt på natten med -7°. Kanske den kallaste natten i vinter... 
Men växterna som kommit upp ser ut att ha klarat sig bra, det var väl en av narcisserna och den vita julrosen som såg lite hängiga ut. 

Vi tog en skön morgonpromenad och gofrukost när vi kom hem, och sedan satt vi ute en stund på terassen. Helt underbart, som vi längtat efter det. 
Idag är det dock inte tal om att sitta ute... det blåser och regnet kommer i skurar. 

Dom små söta tusenskönorna i gräsmattan har blommat rätt länge nu. Så glad man blir av dom:). 




Längtar tills min fina mörka julros ska blomma 




Narcisser i knopp i rabatten vid vår lilla bergsknalle


Någonting påväg upp ur krukan som stått ute hela vintern. 
Undra vad...? 
Jag gick tillbaka och kikade på bilderna från sommaren 2019 för att se om jag kunde lura ut vad det kunde vara... men icke.


HÄR finns månadsbild januari 


I går var vi på middag hos för mig nya vänner H & E (Daniel har känt dom längre), så jättemysigt och supergod mat. 
Lite tröttmössa på idag, vi sitter och småpratar vid matsalsbordet och dricker te och kaffe. Brasan sprakar och Lykke sover i sin bädd intill. En lugn och skön söndag <3. 




Kram M 



















10 kommentarer:

  1. Det var en fin sol igår. Jag kom ut på eftermiddagen men blev lite besviken på den isande kalla vinden. Söta små tusenskönor ni har och härligt med knopp i narcisserna.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carina. En underbar dag i går, men vinden var kall. I dag är vädret att helt annat... Ja nu väntar jag på att knopparna ska slå ut en efter en.
      Kram

      Radera
  2. Stupende! È proprio partita la primavera :D

    Buona primavera e buone fioriture!

    SvaraRadera
  3. Spännande att se vad som kommer upp ur krukan. Julrosen ser ut att bli väldigt vacker, mörk och fin färg på den.
    Ha en fin söndagskväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kan inte alls komma på vad det kan vara som kommer upp i krukan:) Julrosen längtar jag efter, den blommade så fint förra året.
      Ha en fin måndagskväll
      Kram

      Radera
  4. Så härliga vårtecken hos dig. Tusenskönorna är inget ogräs på våren i alla fall. Så underbara att se. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:). Tusenskönorna är som små vita solar i gräsmattan som uppskattas mycket nu:)
      Kram

      Radera
  5. Hej vännen! Oj, hade ni SÅ kallt den gångna helgen? Vi hade visserligen också 4-5 minus, men hos er är ju våren mycket längre gången :) Så fina vår-bilder! =)
    SÅ häftigt med kontrasterna i vårt avlånga land, tycker jag! I fjällen kommer det nog vara fortsatt lika mycket snö i påsk när vi kommer upp. Om vi kommer upp, man vet aldrig i dessa tider... Nästa helg är planen att vi ska åka ner till Smögen och lägga i båten och jag hoppas att det blir av.
    Kram, kram!
    /Maria

    SvaraRadera
  6. Här strålar solen från en klarblå himmel och söndagen känns helt ok! Härliga bilder du bjuder på denna sköna dag...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.