Sabelhagens olivlund

fredag 13 mars 2020

Sötaste julrosen



Sötaste julrosen som jag "hittade" i trädgården i helgen som var. 
Jag har inget minne av att jag planterat den förra året, så det var en glad överraskning:). 
Nu väntar jag på att min mörka skönhet också ska slå ut, och den har jag full koll på att jag planterade ut efter jag haft den i kruka på uteplatsen:) 


Den underbara fredagskvällen är här, vi har ätit goda marulk och laxspett som Daniel grillade, och och nu myser vi framför brasan med ett glas gott. 



Ha en fin helg 



Kram Maria 










3 kommentarer:

  1. Så söt julros!! Hoppas ni får en fortsatt mysig helg...
    Vårkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Så fin den er, Maria! Hyggelig overraskelse nå.

    God helg, klem!

    SvaraRadera
  3. Fin julros :) Den är inte från förra ägaren? Å andra sidan tittade jag på ett blad igår och undrar.. ..är det något jag planterat eller ett frö från en uthälld frösådd - ingen aning tiden får utvisa :)

    KRam, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.