Sabelhagens olivlund

söndag 8 mars 2020

Hortensia och narcisser i köksfönstret



 Sötaste narcisser och hortensiorna har flyttat in i köket. 
Jag är så glad över att våren är här, även om det inte alls är det vårväder idag som vi hade igår. Tyvärr... 
I går hade vi första riktiga trädgårdsdagen, krattade eklöv och kikade på allt som är på väg upp i rabatterna. Narcisserna har stora knoppar, och en vit julros blommar och den mörkt vinröda är på gång. Såg en endaste krokus, så flera lökväxter behövs;) 
Jag blir lite pirrig av att att äntligen är vi påväg mot riktig vår.  Älskart. 
Narcisserna köpte jag på Magasin7, en blomster/inredningsbutik inte så värst långt härifrån. Och hortensiorna är från svärmor:). 






En lugn skön söndag har vi här hemma, godaste kycklinggrytan med pecorinoost och vin puttrar på spisen, recept här om ni vill prova att laga den själva. Brasan sprakar och vinden viner.

 I går var vi på överrasknings 60-års kalas, hos våra vänner M & A så jättetrevligt. Perfekt med promenadavstånd:). 



Kram M 








5 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder på vackra blommor! Ja jösses vilken blåst. I Stockholm märker vi aldrig av det men här på Gotland så hör man hur vinden viner och det skakar i huset. Mysigt ändå på något sätt. Kram //Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du. Ja här på kusten blåser det rejält, och det är mysigt.
      Ha en fin kväll
      Kram

      Radera
  2. Det er så skønt, at det er blevet forår. Jeg nyder det også :-) Jeg har lige fyldt vaserne med tulipaner. Så dejligt!
    Jeg er spændt på, hvordan jeres have kommer til at se ud, - og på hvor mange roser, du kommer til at købe :-)
    God mandag til dig, Maria!
    Knus fra Nana

    SvaraRadera
  3. Så många fina bilder i Februari-kollaget!
    Visst är det härligt med vår! Det börjar komma upp Löjtnantshjärtan hos oss :)
    Hortensia är en av mina absoluta favoriter, tillsammans med liljor (som jag köpte igår) =)
    Kram och ha en fin tisdag!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Ser härligt ut på fönsterbrädan. Hoppas narcisserna doftar gott också :) Önskar så att hortensior kunde klara min vattenglömska... De senaste jag hade inne finns kvar men numera får de bo i krukor i verkstan under vintern.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.