Sabelhagens olivlund

lördag 29 februari 2020

Tillbakablick på februari





Sista dagen i februari och dags att lämna den sista vintermånaden, för i morgon är våren här. Vi kliver in i mars och tar ett steg närmre skönare temperaturer och bladsprickning, tänk när man ser det där första gröna skimret på häckar och träd. Jo jag vet att vissa buskar redan är så långt komna. 
Men just nu har vi kyligare väder än i januari. 

En hel del tulpanbuketter har det blivit här hemma, älskar att omge mig av blommor. 

Och vet ni att jag nu har mitt första myrtenträd. Det kommer bli spännande att se om jag "klarar av" att ta hand om det på bästa sätt:). Vet att dom kan vara lite svåra. Men jag hoppas på nybörjarlycka:) 


Följ mig gärna på instagram där jag uppdaterar oftare @mariasabelhagensolivlund 



Ha en fortsatt fin helg 



Kram M 













8 kommentarer:

  1. Härliga bilder från februari! Känns så tråkigt med den kylan som kom de senaste dagarna, hoppas den inte har fördärvat för mycket av växtligheten som hunnit att komma redan. Nu vill jag ha vår, värme och ljusa dagar!
    Önskar er en fin helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Jaaaa, så fantastiskt!

    (förresten så hade jag också lagt in en vårbild... fast numera heter bloggen istället Lilla huset på Calle Nueva)

    SvaraRadera
  3. Flott tilbakeblikk på februar. Her snør det veldig mye akkurat nå, og det er veldig vinterlig akkurat nå ja. Vi får håpe at våren kommer snart. Myrt er ikke enkle nei. Jeg har mitt tre i kjelleren sammen med oliven og camellia.
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Flotte tulipaner. Jeg må bli flinkere til å kjøpe dem. Det er nå de er på det beste. Tenk nå går vi inn i våren. Mars i morgen. Deilig. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  5. Härliga buketter! I år har jag gjort tvärtom och för varje liten grej jag avstår så går pengarna till mikrospar. Jag hade önskat att vi haft en tulpanodlare nära mig då hade jag nog köpt fler buketter. Hur går det med beslutet kring rosorna?

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Å vilka härliga bilder...
    Va fort tiden går...snaaaaart får vi börja i våra trädgårdar...å jag ser fram emot att grotta in mig i dina helt magiska bilder från trädgård och hav...även om jag ÄLSKAR alla bilder från ert hem också...kan inte se mig mätt på ert vackra vardagsrum. SÅ FINT!!

    Mytren är riktigt svåra....jag lyckas aldrig hålla liv i dem någon längre tid...plötsligt glömmer jag vattna o då poff så dör de...
    ska bli spännande att höra hur det går för dig och om du då har några bra överlevnadsknep...;)
    Kram o ha en fortsatt fin söndag.
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder Maria!!! Lycka till med myrtenträdet. Jag misslyckades med mitt men jag tror att dina fingrar är mycket mer gröna än mina så det kommer säkert att gå bra. Ha en fortsatt fin söndag! Kram //Tina

    SvaraRadera
  8. Härliga, härliga bilder från februari! Visst gick den fort? Tack och lov...
    Trots dimma här så är det ett livligt fågelkvitter och krokusen har tittat upp.
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.