Sabelhagens olivlund

tisdag 18 februari 2020

Vardagsrum och lite tankar med bloggen




Vi har en lugn tisdagskväll (eller min är lugn, Daniel sitter och jobbar mitt emot mig) och det blåser... som det blåser...ska det aldrig ta slut på all blåst? Inte så mycket regn idag som tur är. 
På bilderna i inlägget, var det betydligt bättre väder, och solen kikade in genom våra stora fönster i vardagsrummet. 

Tulpanerna började välla ut över kanten på vasen vilket brukar betyda att dom har några dagar kvar innan dom tackar för sig. Jag gillar det stadiet av tulpanbuketter, ett skönt förfall. Jag har köpt nya bruna ljus till mina mässingsljusstakar. 



Jag måste erkänna att jag hellre fotar utomhus än inomhus, jag liksom dras till att fota mina växter, havet och omgivningarna här runtomkring. Det känns roligare på nåt sätt tycker jag. Men än så länge har jag inte kommit igång med trädgården här, och det finns kanske inte så mycket att fota. Men om man bara går en runda i trädgården, brukar jag hitta något som troligtvis kan bli en hyfsad bild. 

Jag är ganska förväntansfull inför den lilla förändring som trädgården här ska genomgå här i vår och sommar. Har en lista på växter som jag vill köpa, och ni såg ju mina tankar om rosor i förra inlägget. Jag kommer ganska snart att göra ett inlägg med hur jag tänkt. 
Och så kommer månadsbilder, det inser jag nu att jag glömt bort i februari. Hur gick ens det till?:). 



Så det kommer nog bli mera trädgård här inne framöver, på något sätt känns det mer naturligt för mig att fota. Inte så att inredning helt kommer försvinna, inte alls. Men trädgård, havet och naturen ligger mig mer varmt om hjärtat. 
Så detta var lite tankar som snurrar i mitt huvud denna tisdagskväll:). 

Annars känns det som om jag hamnat i något vaccum den senaste veckan (eller det är nog längre, det liksom kommer och går), är supertrött, huvudvärk och ett lätt illamående. Kanske något 'skitvirus' jag fått, eller hormonerna. Vad vet jag;). Segt är det, men idag känner jag mig liiite piggare, så jag hoppas det vänder nu. 


Snart dags att fixa lite kvällsmat här och sedan krypa upp i soffan och se på Mandelmans Gård. 



Kram M 























3 kommentarer:

  1. Känner igen det där :) Gillar bättre att vara ute att fota...det händer mer ute än inne :)
    KRAM från Titti och ett BLÅSIGT Öland

    SvaraRadera
  2. Efter att ha bloggat i 10 år så är det inte alltid en har inspiration att fota och publicera. Själv tycker jag att det bara går i cirklar numera. Jag har liksom fotat alla motiv förut. Men precis som du beskriver, så dras jag till växter och natur och vill fota ögonblicken.
    Viktigast att vi får fina upplevelser och att vi trivs med tillvaron. Och jag njuter verkligen av dina vackra tulpaner trots begynnande (för)fall. ♥

    SvaraRadera
  3. Hur trött blir man när man skrivit en kommentar som bara glider bort...

    Ja, i alla fall... Så stilrent och vackert, skulle platsa i vilket inredningsreportage som helst och fint matchat med fåtölj, vaser och kuddar i skönt gråblått. Här växer bordet snabbt igen av tidningar som väntar på att läsas, tidningar som har påbörjats, fjärrkontroller, temuggar och en snygg vas göre sig inte besvär. Roligt att du hittat trädgårdsintresset igen och spännande att börja inreda trädgård på nytt. Var tid i livet har sin tjusning.
    Allt gott
    /Anette
    Tidigare Rost och rädisor

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.