Sabelhagens olivlund

lördag 1 februari 2020

En tillbakablick på januari





I dag säger vi hej till februari, en helt ny månad ligger framför oss. Och vi lägger januari bakom oss, en händelserik månad på olika sätt, som passerat i rask takt utan en tillstymmelse till snökorn i luften, det är helt okej för mig, nu kan det kvitta med snön. 

Ljuset är påväg tillbaka, även om det ännu känns rätt mörkt på morgnarna. Jag plockade bort vår julbock av granris som stått vid vår entré och lyst upp så fint. 

Små vårtecken kommer upp i mina rabatter, och jag vill ha tulpanbuketter i varenda vrå här hemma. 
Planer finns för kommande inköp till trädgården, olika gräs som prasslar i vinden och en kaprifol för doften och att vi bor på kusten. Och vilken av alla vackra älskade rosor ska bli den första att flytta in här? Den filar jag fortfarande på... 

I går tog Lykke bort stygnen efter sin operation. Så nu kan hon röra sig lättare. Hon blir bättre och bättre dag för dag <3. Sötfia<3. 
Här finns ett inlägg om vad som hänt vår lilla prinsessa 


Önskar er en fin lördag 



Kram M 









4 kommentarer:

  1. Ja nu rullar vi på mot ljusare tider tack och lov. Även om februari kan luras med både snö och kyla! Det är ju fortfarande vinter! En ny ros klurar jag också på, men vad? Färg? Alltid lika svårt...
    Önskar dig en skön 1 februari!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Ja mycket kan hända innan det är vår på riktigt.
    Jag vet inte riktgt själv vad jag vill ha för ros, har suttit och kikat runt bland mina gamla rosinlägg från min förra trädgård för att se vad jag hade för favoriter då. Då är bloggen bra att ha:).
    Funderar kring MADAME BOLL, A SHROPSHIRE LAD, BELLE POITEVINE, LOUISE BUGNET, MADAME LEGRAS DE ST. GERMAIN, MADAME PLANTIER.
    Vad ör du ute efter? Färg? Kanske jag kan hjälpa dig:)
    Kram och ha en fortsatt fin helg

    SvaraRadera
  3. Mmm rosor är vackert :) Liksom tulpaner och gräs... Finns inte så mycket som är fult egentligen. Januari var en rätt skön månad känner jag. Men jag har möjlighet att ta vara på vädret och vara ute på dagarna. Märker att mörkret inte stör mig längre därför. Skönt att hon repar sig snabbt er älskling :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina alltid så fina hälsningar
      Kram Maria

      Radera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.