Sabelhagens olivlund

lördag 12 mars 2022

En favorittulpan

 

Om jag skulle sätta tulpaner i trädgården till hösten, är 'Foxtrot' en av dom jag gärna skulle vilja ha igen. Så fin med flera blommor på varje stjälk. Ska bara bestämma mig för att ta upp fighten med rådjuren;). Jag använder Tricogarden och det fungerar bra. 

Sedan funderar jag på att prova att odla tulpaner i kruka. Det är så jättefint med krukor på rad med tulpaner i sköna harmonierande färger. 


Här är det soligt och fint, men blåser kallt. 


Hoppas ni har en skön lördag 



Kram Maria 






6 kommentarer:

  1. Fina bilder. Det får en att längta till sommaren. Här hemma förtroende jag frön som ska ut i trädgården sedan. Luktärt och blåklint är några jag har sått.

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker tulpan! Den ska jag lägga på minnet...förstår att det är din favorit :)
    Idag har vi en ljuvlig dag på ön, solen strålar och det är för en gångs skull vindstilla, bara det!
    Vårkram från Titti

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tulpan! Den ska jag kika efter. Har tänkt att jag ska ta ut mina krukor med tulpaner kanske inte idag men i morron. Det ser ut som vi kommer ha ganska få minusgrader till veckan och tulpanerna är redan på god väg :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Hei! Den er vakker. Sett noen løk til høsten. Det er så deilig å kunne glede seg til noe vakkert neste år.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  5. Så vacker färg! Att ha rådjurens kalasande på blommorna är inte det roligaste. Kan tänka mig att det blir som ett gigantiskt smörgåsbord att ha vackra växter.

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.