Sabelhagens olivlund

tisdag 1 mars 2022

Tillbakablick på februari 2022

 



Vårens första dag är här och vi säger Hej då till februari. 

En ganska kall och regnig februari, men med några få soldagar och fin solnedgång.

 Jag har gjort en beställning på sköna dahlior som ligger och väntar, börjat fundera så smått på hur trädgården ska se ut här. Jag vill ha mera grönt, har känt att jag saknat det lite, hålla det enkelt men ändå några olika sorters växter som samspelar och harmonierar fint med varann. Jag har ju många favoriter från vår förra trädgård :). Kommer dock inte alls ha så mycket... när jag tittar på foton från trädgården, (och jag lägger ju även ut mycket här och på insta från förra trädgården) så inser jag att det nog var lite föööör mycket:) :). Så det blir i liten skala här. Får återkomma om detta:). 


Februari slutade på ett fruktansvärt och ofattbart sätt, som vi inte trodde var möjligt 2022. 


Ta hand om varandra 


Kram Maria 











2 kommentarer:

  1. Hei Maria! Nydelige bilder. Dahlia kan veldig lett bli en besittelse. Klem Anne

    SvaraRadera
  2. Härligt collage! Ja det blir mycket när favoriterna är många men hur välja? ;) Ska hämta några nya dahlior i april, de som jag har sen tidigare har jag faktiskt inte tittat till i vinter.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.