Sabelhagens olivlund

torsdag 17 mars 2022

Vårkruka på terassen

 

Första vårkrukan med penseér är på plats på terassen. Älskar färgen, tror inte jag haft just den förut. En liten bukett med snödroppar fick göra penseérna sällskap. Det är så mysigt och fixa iordning på terassen och göra den lite mer vårlik. 

Nu hoppas jag bara att solen kommer tillbaka, det ser ut som den gör det i morgon. I går var det dimmigt heeela dagen och iskallt, idag blåser det och regnar. Burr. Det gick inte att gå ut på promenad med Lykke utan full vintermundering med mössa och vantar idag inte. Burr. Vi hann precis hem innan regnet kom. 



Nu piper tvättmaskinen, så jag ska hänga upp tvätten och sedan är det dags att ta fram dammsugaren och göra lite fint här hemma. Känns som jag får sätta på vattenkokaren och göra en kopp te, så ruggigt väder ute. Daniel tänder brasan sedan i kväll när han kommer hem. Så mysigt. 


Ha det gott 


Kram Maria 




4 kommentarer:

  1. Draga Maria,
    Primavara si culorile ei! Prospetime stralucind in soarele bland! Imi pot imagina cum arata o zi cu soare la tine pe terasa! Flori superbe ai deja.
    Salutari calde,
    Mia

    SvaraRadera
  2. Makes me want Spring to be here SOON !!!

    SvaraRadera
  3. Fin kruka! Jag hittade skimmia på väg att slå ut och ett par gyllenlack som jag satte ner i en av tulpankrukorna på gång. Doften är ljuvlig! Det där regnet kom lagom till att jag behövde gå runt på tomten för att diskutera med markentreprenör och snickare. Inte trevligt alls!!

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Ja nu kan man frossa i vårblommor! Ett kärt måste :9
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.