Sabelhagens olivlund

måndag 27 november 2017

Sötaste Lykke njuter i solen


Efter frukosten i helgen när Lykke insett att det verkligen var slut på alla fat, och hon inte skulle få en endaste skinkbit till, hoppade hon upp och la sig i solen i soffan. Hon verkligen ä l s k a r solen:). 
På sommaren ligger hon och steker i solen tills hon är så varm så hon nästan försmäktar, och liksom släpar sig in i skuggan. Sötlök:) 
Och nu vintertid är hon mycket noga med att ta vara på alla solglimtar som ges. Hon är vår soldyrkare nummer ett:). 

Regn och rusk är inget för henne. Det är ett elände som man bara måste ta sig igenom:). Och jag håller med:) 




Vilken seeg måndag det varit idag, mörkt och regnigt. 
Men jag blev piggare allteftersom dagen gick, startsträckan var extra lång idag:). 

Väl hemma från jobbet kokade jag tomtegröt till William, han tycker det är så gott till frukost. 

Borde egentligen både dammsuga och tvätta fönster, men här sitter jag vid köksbordet och bloggar istället:) 


Ha det gott 




Kram Maria 





3 kommentarer:

  1. Här har vi en fyrbent till som gärna hoppar över dåligt väder!!
    Håller med om denna måndag!! Galet seg och en märklig måndagsfeeling på jobbet idag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Tänk vad hundar är olika (precis som vi människor). Mina föräldrars hund avskyr solen. På sommaren letar hon alltid skugga och hittar hon inte det går hon hellre in, trots att hon älskar att vara ute.
    Härligt att ni hade lite sol i alla fall.
    Kram, Karin

    SvaraRadera
  3. Hei!
    Akkurat nå skulle jeg gjerne ha gjort det samme. Hun er en vakker hund.
    Klem Anne

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.