Sabelhagens olivlund

lördag 23 december 2017

Dan före dopparedagen med en uppdatering från vårt drömboende





I går körde Daniel mig till jobbet, och sedan fortsatte han mot sitt jobb. Lykke var med i bilen också, hon fick spendera förmiddagen i bagagen. Där trivs hon så bra. 
Vi möttes sedan i stan och åkte till Daniels mammas blomsterbutik och hjälpte till att köra bud, många som skickar blommor nu i juletid. 
Vi åkte även och köpte lax på världens bästa laxbutik. 
Körde ännu mera blommor, hämtade ut paket och sedan åkte vi hemåt framåt kvällen. Och då gjorde Daniel himmelskt goda mackor med varmrökt lax och hjortronsås. Oh my så gott. 
Det är helt klart bland det godaste jag vet på julbordet. 





Här kommer veckans uppdatering från Marina, Kroatien. Vi är inne på v7 nu.  Och denna veckan var det då inget dåligt väder. Solen strålar och havet ligger blankt. 
Vad mer kan man begära i slutet av december :) 







 Arbetet gör nu  ett juluppehåll för att komma igång igen i början av januari. 
Arkitekten kommer summera arbetet under nästa vecka för att vi ska veta att vi är on track gällande tid och ekonomi. 











 I dag kommer min mamma och pappa hit för att fira jul, så mysigt. 
Jag och Daniel har lite att pyssla med, han skulle visst köpa något mer i julklappsväg...då blir jag ju sååå himla nyfiken:) Och jag har ännu ett paket att hämta ut. Vet inte hur många gånger jag varit på vårt utlämningsställe nu:). 
Sedan ska några klappar slås in. 
Men först en morgonrunda med Lykke och så gofrukost förstås. 



Kan hända jag kikar in med ett inlägg i morgon, men om det inte blir så, så vill jag gärna önska er alla en underbar jul redan nu. 




 Julkram från Maria 








7 kommentarer:

  1. Det er spennende å følge med på byggingen av huset. Tenk så herlig det blir når det blir ferdig!
    God jul, Maria!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Hei Maria!
    Ønsker deg en riktig god jul!
    Klem Anne

    SvaraRadera
  3. Fantastisk utsikt det blir fra huset !
    Og nydelig vær der nede nå:)
    Vil ønske deg en riktig god jul oh grattis til Lykke:)
    Juleklem fra meg:)

    SvaraRadera
  4. Hade gärna kikat till ert bygge i jul :) Lite sol o värme hade inte varit fel...
    Önskar dig den bästa av jular!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt ljus i Marina.
    Önskar God Jul!
    Inger

    SvaraRadera
  6. önskar dig en riktigt God Jul! Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Så spännande det är med ert bygge!!! Fantastiskt December-väder! =)
    Å en riktigt riktigt GOD JUL önskar vi er! Var rädda om varandra!
    KRAAAAAM!
    /Maria

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.