Sabelhagens olivlund

tisdag 26 juni 2018

Kika in i Sabelhagens trädgård




Dessa underbara rosor som har en speciell plats i mitt hjärta. 
Så glad över att jag planterade två som kan kasta sig hejdlöst upp i berget och husera precis som de vill. Älskar den lite vilda känslan. 






 Gärdesgård har vi runt stora delar av trädgården. Tycker det är så himla fint. 




Fingerborgsblommorna får sprida sig lite som de vill i rabatten. 












 Mossa på berget 



 Här ser ni rabatten i sin helhet. Vårt annex ligger utanför bild till höger. 


I Sabelhagens trädgård på landet har jag två olika rosor planterade tätt intill berget, den ena kastar sina långa grenar sig långt uppför berget, tror den är över fem meter. Den andra håller sig lite mer på sin kant och har tagit kastanjeträdet i besittning. 
Ni ser på bilden att den ena blommat över, det är bara gröna blad på berget nu, men den vita håller ut och förgyller med sina vita ögonfransar ett tag till. 





 Har lite grejer jag ska fixa innan vi åker till Marina, vi har nedräkning kan jag säga. Mindre än två veckor nu:). 
Lykke ska till veterinären och vaccineras, hundmat ska beställas, och så är det lite annat smått och gott som jag vill ha med mig. Men annars försöker vi att inte packa fööör mycket, utan går på linjen att vi har tvättmaskin på plats och man använder ju egentligen oftast inte alla kläder man släpar med sig. 
Packa lätt helt enkelt.
Jag har ju en ny jättefin weekendbag att packa i:). 
Här om ni vill se 
Det vi också behöver ha med oss är en "nattväska" då vi har två övernattningar på hotell på vägen. Funderar på att köpa en likadan som den jag redan. 




Nu ska jag titta på lite fotboll 



Kram M









8 kommentarer:

  1. Så vacker trädgård, fint när blommorna får växa fritt och gå ihop med annat som är där.
    Spännande med nedräkningen, planering och packning är ju en del av själva resan så då känns det nästan som man redan är på väg! :)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Så fint med en sånn "villhage" hvor det vokser som naturen vil!
    Forstår godt at du teller ned til dere skal reise.
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Det er en smuk, vild have. Fuld af god sommerstemning :-)

    SvaraRadera
  4. Det blommar som bara den i år härligt att du har lite att plantera på även om ni inte har huset kvar.
    Ha nu en skön och fin resa och välkommen hem sen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Är det 'Lykkefund' som du planterat? Så fint med berg och sten.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Inger. Tack:): Ja, jag tror det är Lykkefund. Dock planterades den innan vi hade Lykke;)
      Kram

      Radera
  6. Så vakkert det er i Sabelhagen:)
    Takk for din hyggelige hilsen, Maria.
    Så herligt det blir å komme ned til Marina...og se hudet bli til og ikke minst nyte sommeren:)
    Ønsker deg en fin-fin helg:)

    SvaraRadera
  7. Underbar trädgård och du har verkligen något att se fram mot...härligt!
    GLAD sommar önskar Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.